torsdag 1 december 2011

Paihia dag 2


Idag har varit en lugn dag. Eftersom mitt skydive blev inställt, efter 4 timmars väntande och spanande efter hål i molntäcket, åkte vi tillbaka till Paihia. 
Efter att suttit still i uppskattningsvis en timme (+ 4 timmar på skydive-centret) kröp det något fruktansvärt i benen så jag tänkte ta en av gång-turerna som skulle gå upp till en utsiktsplats över hamnen. 
Med mycket uppför.
Eftersom jag är sådär halvbra på att hitta (och helsämst på att läsa på skyltar) så gick jag först upp för fel väg = extremt brant uppförsbacke i ca 15 min. Sedan fick jag gå ner och därefter hittade jag rätt stig = extremt mycket uppförsbacke i ca 25 min.
Någon fick klättra i träd!

Gröna träd :D

Den här stigen följde man (och det fanns inga andra att ta) och då kom jag tillslut till toppen!


Fin väg upp genom skogen, utsikten på toppen var sådär pga vädret. MEN det är sommar, ljust, varmt och jag är ledig så jag vill absolut inte verka missnöjd med läget :)

Nu kommer jag inte att bo på några Base-hostels på ett par dagar, så vi får se hur det blir med uppkopplingen! Kanske blir AWESOME, eller så blir det kass. Den som lever får se :)


Har svarat på kommentarer i några inlägg! Finns ingen svarsfunktion i den här bloggen (det är väldigt dåligt faktiskt) så alla svar finns samlade i en egen kommentar längst ner bland kommentarerna i inläggen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar