torsdag 8 december 2011

Hot Water Beach

I onsdags lämnade jag Auckland för andra gången, denna gång för att åka söderut.
Efter ett antal timmar på bussen nådde vi dagens första destination; Coromandel Caves.
Vi gick ungefär 20 minuter och kom då till en avskild (dock inte direkt övergiven) strand som var huuur vacker som helst.


Badade (kaaallt, stooora vågor och heeelt underbart!), hängde lite och sedan åkte vi vidare med bussen till Hot Water Beach!

Vi checkade in i våra rum, åt middag, hängde och väntade på att det skulle bli lågvatten så att de heta ställena på stranden skulle bli tillgängliga för lite grävning!
Ungefär 22.30 inträffade detta, så då gick hela gänget ner till stranden med spadar.
Det var HEEELT fantastiskt.
Stjärnklart, en klart lysande måne, en stooor sandstrand med massa folk som grävde små pooler som värmdes upp av detta vatten som kom upp från marken.
Jag kan inte riktigt beskriva det, och foton kan absolut inte återge det.

Det var helt klart en av mina bästa dagar hittills i NZ! For free! (Yaaay!)

Jag trodde att denna backpacking-grejen skulle vara väldigt långt utanför min komfortabla zon. Men jag ÄLSKAR det! Det är som att vara på sommarläger hela tiden :) :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar