lördag 24 december 2011

En julafton att minnas!

Min julafton började redan klockan 03 (lokal tid NZ) när jag fick medverka vid en dan-före-dan-lunch live via Skype! Så himla bra med Internet, hemma känns så mycket närmre!

Har haft en makalös julafton med världens vackraste vyer. Det är så overkligt när man ser på det otroliga landskapet, helt omöjligt att ta in hur fantastiskt det är! Och att få vara mitt bland detta!
Vi började med ett besök till Lake Mathews;

De här bilderna talar för sig själva, breattaking!!
Vi åkte vidare och efter lunch (både för oss och sandflugorna som smaskade på oss) började vi närma oss Wanaka!
Bussen, i spegeln ser ni Jamie som är busschauffören!
Detta är utsikten från bussen! HERREGUD!!
När vi kom fram var vi så galet varma, det har varit så hysteriskt fint väder och man kokar i solen! Känns att ozonskiktet är tunnare och att solen står högre. Så vi kastade oss i det kristallklara blåa vattnet i sjön och badade i typ två timmar!
Goood jul!

Julafton på stranden!
Simmade ut till en boj mitt ute i sjön där vi simmade omkring och sjöng små grodorna, Nederländskornas nya favoritsång!

Till middag blev det ingen julmiddag eftersom vi hängde för länge på stranden, så vi åt kebabrulle på stranden istället! Jag klagar inte :)
Julmiddag med Holländskorna, Matt från UK och Alex!


Det här är helt klart det finaste stället på NZ hittills, och då har jag sett otroligt mycket fina platser i detta otroliga land!

Har haft en annorlunda men väldigt fin julafton som jag kommer minnas länge!

Imorgon åker jag till min slutdestination här på Nya Zealand - Queenstown!

Hoppas ni där hemma har en riktigt fin jul med mycket god mat, härligt sällskap och mycket kärlek!

Massa massa kramar från mig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar