tisdag 6 december 2011

Tutukaka dag 3 och 4


Tjingeling!
Gårdagens plan, att surfa, gick sådär. Så jag hade en sådan där riktigt lugn och skön dag. Tog någon tur bland alla backar, gick på en spännande stig och kom till en jättefin liten strand med huuur mycket snäckor som helst!
Och surfplanerna gick bättre att skjuta upp till idag, så idag har jag varit på Sandy Bay.
Får det vara såhär fint på riktigt?!

Jag har jag bränt mig BIG TIME, ser ut som en galen vetenskapsman som bränt något experiment! Och så har jag superfin bränna (alltså, inte brun och fin utan mer lysröd) på armar och ben efter våtdräkten. Dessutom misstänker jag att jag eventuellt kommer få en blåtira eftersom jag fick brädan rätt i fejset, och jag har stukat ett finger. Det sistnämnda tvingade mig att lägga ner för dagen och jag insåg att jag började bli lite för trött :) Hoppas att fingret återhämtar sig ASAP (as soon as possible/snarast), opraktiskt med obrukbara kroppsdelar!
Men lika glad för det är jag!

Vågorna var inte sådär top-notch, men det var otroligt fint väder och jag bara älskar naturen här på NZ! Fick en mindre bräda denna gång och när jag lyckades hitta en fin våg och allt stämde, ååååh man kan ju inte annat än kämpa mot extrema kaos-vågor i 15 min för att få 15 sekunder på en våg!
Sandy Bay, Tutukaka. I horisonten syns siluetten av Poor Knights Islands!

Nu känns det verkligen som jag gjort norra nordön ordentligt!

Sen skjutsade surf-Simon (en annan Simon än den jag hade lektion med) mig till bussen. Som vi missade. Som tur var tyckte han att det var mest hans fel och ifrågasatte inte ens om han skulle se till att den stannade och köra efter den (på två hjul i kurvorna) så att jag kom med! Väldigt skönt, men jag var aldrig orolig. Allting löser sig alltid. På ett eller annat sätt!

Nu är jag tillbaka i storstaden Auckland för en natt i exakt samma rum och i samma säng som jag hade sist jag var här!
Och det bästa med att vara här igen är: JAG HAR KÖPT EN TELEFON!
Nu ska jag bara ladda den sedan kommer jag spamma (= skicka väldigt många) sms! Iiiih!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar