fredag 2 december 2011

Whangarei Falls & Caves

Jag vaknar klockan 6 på mornarna och har cravings att få komma ut och röra på mig, så imorse gick jag ner till Whangarei Falls som ligger 2 minuter bort, och sedan följde jag en stig fram och tillbaka längs med en liten flod. Svårslagen morgonpromenad!

Sedan eftersom det ösregnade gjorde jag ingenting (dvs tvättade, läste, bokade lite grejer) tills solen kikade fram. Då hoppade jag i poolen och gjorde en awesome virvel. Den var verkligen hur bra som helst, omöjlig att simma emot! 
Observera min mycket fina huvudbonad!
Man måste ha någonting på huvudet här om man inte vill bli griljerad i hårbotten..!

Sen fick jag myror i benen och bestämde mig för att gå och se det enda som finns att se här i Whangarei – the Caves! En tyska, den enda person som är kvar i mitt dormroom, hade varit där tidigare på dagen och hon hade överlevt så jag tänkte: varför inte!
Det skulle ta ca en timme dit, men jag tror det tog mig närmare två eftersom jag (såklart) gick vilse och var tvungen att fota lite och hänga lite.
Inget track för gamlingar!

Jag har bestämt mig för att inte ha en massa saker som jag ångrar att jag inte gjort. Så därför fortsatte jag att gå fast jag trodde att jag gått vilse. Fortsatte att gå fast att jag trodde att jag skulle bli uppkäkad av ett gäng kossor. Och slutligen så klättrade jag ner i en bäcksvart avgrund kantad med snorhala stenar.
Lita aldrig på en ko...

Att besöka en obemannad stor grotta helt själv kanske inte är den bästa idén när man är både mörkrädd och klaustrofobisk. MEN jag gick ändå in i grottan så pass långt att jag trodde att jag skulle dö, även om det inte var tillräckligt långt för att se de lysande maskarna som hängde i taket. Men jag kommer inte ångra att jag inte gjorde det. Det var verkligen lååååååååångt utanför min komfortabla zon och om jag hade fått panik och halkat hade det tagit ganska länge för någon att hitta mig.
Såhär såg det ut nere i grottan...

På vägen tillbaka stannade jag vid Världens Bästa Träd för lite kvalitetstid, träden här är rätt svåra att klättra i för grenarna är tjocka och barken hal. Men skam den som ger sig!
Trivs bättre i ett träd än i en grotta!

Kanske detta träd jag ska gifta mig i en dag!? :)

Så, jag har överlevt hela denna dag och kommer inte ha några regrets! Sweeeeet as ;)

5 kommentarer:

  1. Åh vad underbart! Jag ska ut på morgonpromenad nu, fast klockan är redan åtta, Sara är trötter.

    Älskar verkligen att gå in här på morgonen och se vad du har gjort för spännande sedan sist. Du känns lite mindre långt borta på så sätt. Och så blir man ju lite avis, men du är värd allt detta och hoppas att du har det dunders dunder!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Heej finaste vän,

    Haha, jag älskar verkligen ditt sätt att skriva! Det är så du och din personlighet lyser verkligen igenom texterna. Sitter alltid och småskrattar för mig själv när jag läser:)

    Låter som att du haft ännu en härlig dag och det va grymt modigt att gå till grottorna själv! Jag vette 17 om jag skulle våga;p

    Just nu sitter jag på tåget ner till ff! Önskar verkligen att du var meed!<3 är det alltså imorgon vi har 1 årsjubileum?! Haha, jag måste kolla upp det!

    Ha det undeerbart så hörs vi snart igen!

    Kraaaaamar --O--

    SvaraRadera
  3. SVAR PÅ KOMMENTARER
    Sara: :) Är aldrig längre bort än ett mail vet du! ;D Tack så mkt fina du, massa kramar!! <3

    Elin: Ååååh tack vad fint skrivet av dig <3 Vårt jubileum är den 11e (är jag nästan helt säker på), för luciapokalen var mkt närmre Lucia förra året ;) Rätta mig om jag har fel!!
    Haha mamma blev lite upprörd för att jag hade gått dit själv, men det var nog inte så farligt som jag fick det att låta ;) Haha! Ha det så himla kul nu :D Det kommer bli en aaaaaawsome helg!! Massa kärlek och kramar! <3 <3

    SvaraRadera
  4. En av dagens höjdpunkter är att få läsa din blogg. Dina småsyskon njuter av sina Lego och Playmobil-kalendrar, men för mig är din blogg den bästa kalender man kan ha. Du sprider glädje var än du befinner dig i universum!
    Jag är stolt över dig och uppskattar att du utmanar din komfortabla zon på ett klokt sätt! Fortsätt ha en underbar resa. Massa kramar från oss allihop!

    SvaraRadera
  5. SVAR PÅ KOMMENTARER
    Mian: Åh tack, de orden värmde verkligen! Tusen tack :) :) Tänker på er alla, hoppas ni har en mysig advent trots snöbrist (?)! Ge alla en bamsekram från mig!

    SvaraRadera