torsdag 8 december 2011

Caving i Waitomo

Torsdag = 5 timmars caving (det är ett verb, cave = grotta så på svenska borde det bli grottning?!).

HELT i min smak. Jag och 6 andra från bussen valde att göra hardcore-varianten på fem timmar med allt ifrån att bli nerhissade i ett rep 35 meter, linbana i totalt mörker, åka runt i små gummiringar i typ 15-gradigt vatten, klättra genom trånga utrymmen, klättra upp för ett vattenfall... Det var AMAZING!!!

Bilderna får ni se vid ett senare tillfälle, den av oss som kommer hem först fick skivan med alla bilder så typ nästa år kan jag publicera dem :) (mini-laptops har ingen cd-rom-enhet).

Mitt finger är bättre, går inte riktigt att böja men jag klarade dagens äventyr utan problem och det måste vara ett gott tecken!
Nu måste jag verkligen duscha, det är illa nog att alla mina kläder är skitiga (och vissa av dem luktar sådär halvkul) - jag försöker iaf vara ren :)

Stället jag är på heter Waitomo och det är verkligen en pyttepytteliten by/stad. Som har dessa coola grottor. Och en pub. Och ett hostel. En skola. Och that's it ungefär!
Så vi lämnar detta ställe kl 9 imorgon, för att bege oss till Rotorua!

Kramar till er alla! <3
Jag har försökt skicka sms men det har tydligen inte riktigt gått så bra med leveransen av alla dessa! Mitt nr är iaf 0221 613394 (landskod 64) så om man skriver +64221 613394 så kanske det funkar?! PROVA!

1 kommentar:

  1. Du hinner ju sjukt mycket varje dag! Finns det något kvar att göra i slutet av månaden??? Det är fortsatt underbart att läsa allt du skriver.
    Nu har Västerås fått snö och hotas inatt av snöstorm.
    Smakprov på svensk julstämning: 1) Hampus rabblar sin julvers, som han skall framföra på Lussefirande nästa vecka iklädd tomtekläder. 2) Konsulterna på jobbet ställer fram chokladaskar och godisskålar (ny kost=HCHF!) 3) Saga och Albin slår stolt in slöjdalster i paket och lägger i julklappskorgen. 4) Vi ser årets TV-julkalender "Tjuvarnas jul" varje kväll med barnslig förtjusning!!! 5) Vi var på musikklassernas julkonsert igår kväll och fick höra alla "måste"-låtar. Mysigt!
    Kramar från alla /Mian

    SvaraRadera