onsdag 28 december 2011

Gott och blandat

Tjohoo!
Efter någon dags "radiotystnad" är ordningen återställd och jag är tillbaka!
Anledningen är att det tog slut på pengar, och det med besked! Mitt i julhelgen. Well, ingenting att hänga upp sig på men kan ju säga att det dansades en rätt så extrem form av segerdans vid midnatt (dvs 12.00 hemma i Sverige) inatt och pengarna ÄNTLIGEN kom fram!

Den 26/12 låg vi bara på stranden hela dagen, har jag för mig? Eller nej, Alex hoppade ju sin Canoyon-Swing, jag flyttade till ett hostel i bergen och sedan låg vi på stranden hela dagen, åt en Fergburger (de är helt klart värda sitt rykte, JUM!) och sedan sov jag medan alla andra var ute och gjorde stan med besked.

27/12, igår, tog jag en lååång morgonpromenad och gick upp för alla backar jag hittade. Måste hålla konditionen igång inför tjejvasan! Sedan blev jag + skottarna från min första buss + deras kompis från Sverige/min roomie innan jag flyttade, "upplurade" för berget där de kör Gondoler. 45 minuter skulle det ta, men när vi efter 45 minuter var halvvägs fick vi veta att det var 45 min nerför om man joggade. Sweeet! Men väl värt utsikten!
Queenstown
Sedan åkte vi Gondol ner, väldigt skönt!

På kvällen blev det barrunda, så galet kul kväll! En av danskarna som varit på vår buss är så sjuuukt bra på att dansa och han lärde mig att shuffla! Wiee!
Var ute och dansade i ungefär fem timmar, "hem" och somnade vid 3 och gick upp vid 7 för att ha en heldag på hästryggen. Jag är INTE skapt för att sova fyra timmar så jag vaknade med halsont och kände mig bakfull trots att jag inte druckit annat än en redbull och ett glas sprite. D o h!
Men det var ändå värt det, och ni som säger att man inte kan ha kul utan sprit - det går huuur bra som helst! Och det tror jag att jag bevisat för ungefär alla jag träffat här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar