måndag 30 januari 2012

Byron Bay!

Hej!
Igår kom jag till Byron Bay, mitt sydligaste resmål här i Australien!
Men innan dess var jag ju i Surfers Paradise två nätter...
Surfers en solig dag! (bilden inte tagen av mig, det regnade ju 24/7 när jag var där ;) )

I Surfers blev det ingen surf men däremot blev det en "nattklubbs-runda" som jag tror är mer Surfers Paradise-stil än surfning trots namnet. Det var riktigt lyckat - det flyttade in två sköna surfdudes (killar som bland annat gillar att surfa) från Perth i mitt rum och tillsammans med den svenska tjejen hade vi en riktigt rolig kväll!

Byron Bay är ett riktigt hippie-ställe, så otroligt avslappnat och det känns litet och mysigt fast det känns ju som att alla åker hit så det borde vara packat med folk?! Men det är det inte! Totalt olikt turist-Surfers i alla fall!
Jag försökte surfa idag men det var sååå blåsigt och kaos i vattnet. Jag har hyrt en surfbräda i fyra dagar som jag redan är förälskad i och hoppas på att vädret bara ska bli bättre och bättre nu så att vi kan bli riktigt tighta :)
från australienguiden
från australienguiden
Och imorgon kommer Perth-surfarna hit och jag hoppas att de ska lära mig lite trix!
Ska försöka fota lite också, har ju tappat bort min lilla kamera och den stora är så stor och svår att gömma. Vill helst inte ha den stulen nu när det är såå nära att jag klarat hela resan!


Jag har fått lite solbränna idag! Har faktiskt sett solen och blå himmel för första gången på typ 10 dagar :D Wiehooo! Och det kommer bli bättre (även om det blååååser, sluta blåsa snäälla?!)

Nu ska jag sova, hoppas allt är bra med er därhemma! Är lite tyst från vissa av er och jag börjar bli nojig! Hör av er! :)

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar