måndag 9 januari 2012

Maggie

I skymningen första kvällen

Idag var jag så himla trött på att ligga och svettas och göra ingenting. Så min plan var att låna en cykel och cykla till andra sidan ön! Det är ca 7 km, inte så långt alls!
Men killen i receptionen informerade mig om att det var en ganska dålig idé eftersom det är hysteriskt backigt. När jag sa att jag kunde gå sa han att jag skulle få gå en evighet, och när han insåg att jag ville RÖRA på mig (och därför dissade bussen) föreslog han att jag skulle gå en av turerna här där man kunde se vilda koalor!
Sagt och gjort jag hoppade på bussen, gick spåret (mycket uppför = me like!) och på vägen tillbaka såg jag:

Lite svårt att se/fota men lovar att de var där!

Två livs levande vilda koalor!
Så himla glad tjej, man ska ha en hel del tur för att lyckas se dem i det vilda!

Sedan låg jag några timmar i poolen innan jag gav mig ut på en springtur! Jädrans vad jag saknat att ha mina träningskläder på mig, och inte minst joggingskorna! Jag är inte riktigt mig själv när jag inte får röra på mig ordentligt minst en gång om dagen. Den här värmen har chockat mig lite men nu tror jag att jag har insett vilka timmar som funkar att röra på sig utan att behöva en hel tankbil med vatten!

Poolen som man får bada i och havet som man helst inte ska bada i!

Imorgon åker jag till Airlie Beach, det är därifrån båten går på torsdag!
Kraaamar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar