söndag 8 januari 2012

Planer framöver

Tjingeling!
Befinner mig på Maggie, aka (also known as) Magnetic Island!
Det är vaaaarmt och superfint väder här, trots att jag tydligen lyckats pricka in mitt i regnsäsongen! Inget regn syns dock till..!



Igår träffade jag lite roligt folk igen, och mitt livs första (riktiga) Italienare! Holy macarony jag förstår varför folk gärna skriver böcker om dem och romantiserar. Vilket språk, vilken fysik, vilken Hollywoodlook! Grekiska gudar alive - check!
Dock lite... speciella. De hyrde en bil (som ser ut som en barbiebil, dvs en vit och rosa pytteliten cab) och på väg från Supermarket plockade de upp mig i bilen (det är typ 15 min promenad, men man ska ju inte anstränga sig i onödan på semestern, och mamma bli INTE orolig det var mitt på dagen och de bor på samma hostel som jag = inte farliga). De pratade enbart Italienska, vilket inte precis gjorde det lätt att kommunicera. Dvs kanske inte de mest sociala, alternativt väldigt dåliga på engelska? Men de får gärna flanera i mitt synfält när jag solar!



Så, jag har även gjort lite planer för den kommande veckan. Jag kommer stanna här på Maggie till 10/1 (totalt 3 nätter), då åker jag med bussen till Airlie Beach som är porten ut till Whitsundays. Där har jag bokat en 3 dagar/2 nätters seglingstur på denna:
Avgår 12/1 och tillbaka 14/1!

Sedan åker jag vidare till Agnes Water och Town of 1770 = nordligaste surfstranden på östkusten!
Så därefter blir det (förhoppningsvis) surf, strandliv, surf, läsa, surf, slappa, SURF. Det kommer inte kosta så mkt. Dessutom ÄLSKADE jag att vara på havet (hela världen gungar fortfarande) och vill inte missa denna chans!

Höres!
Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar