söndag 1 januari 2012

And a Happy New Year!

Heej alla nyårsfirare, bakfulla och hoppfulla!
Glöm nu inte bort allting ni lovade innan tolvslaget, det är INTE ok att börja röka/snusa igen innan man ens försökt! ;)

Lämnade ett extremsoligt NZ!

Jag kom till Cairns igår vid halv 9 på kvällen, kändes helt ok att lämna QT som under 30/12 invaderats av alla kiwis mellan 16-19 år och som var extremt fulla och var extremt överallt!

Mitt hostel hade (har fortfarande!) en egen bar som var full med partyfolk. Jag var däremot inte jättesugen på att hänga med dem och som tur var kom det in två tjejer i rummet som skulle gå ner till stan och se en konsert och kolla på fyrverkerier!
Jag var extremt trött men man kan ju inte sova bort nyår (vi är tre timmar före NZ-tid här och det känns värre än tidsskillnaden på 12 timmar mellan swe och nz!)! Så jag följde med dem och vi hade supertrevligt! Looove fireworks! :)





Idag och imorgon ska jag "bara vara", kan ju säga att det redan kryper i kroppen på mig och båda tjejerna jag träffade igår lämnade Cairns nu på morgonen! Så många avsked, man träffar någon man gillar och sedan -poff- försvinner de! Jag kommer vara separationsprinsessan när jag kommer tillbaka!

3/1 ska jag på heldagsutflykt till regnskogen ovanför Cairns.
4-6/1 är det DYKNING på BARRIÄRREVET!!!!!!!!!! (lite upphetsad över det kanske?!)

Sedan åker jag neråt mot Townsville och Magnetic Island där jag ska krama en koala!

Hoppas ni alla haft ett riktigt härligt/roligt/bubblande/sprakande nyår!
Massa kramar!

1 kommentar:

  1. Gott Nytt År Jasmin!
    Du verkar ha kommit igång bra med det nya året trots jet lag ;). Vi firade Nytt år hos goda vänner som bor ner mot Mälaren i Östra hamnen. Vi cyklade dit och hem hela gänget (fast Hampus och Saga åkte bakpå och slapp cykla). Det var -6 och en riktig vinterkväll (ingen snö dock). Alla höll sig vakna till halv tre då även Hampus hade ätit en macka och krupit ner i varma sängen. Personligt rekord för honom!
    Kramar och ha det bra
    /pappa

    SvaraRadera