söndag 22 januari 2012

Hårt liv i Noosa

Heeeej!
Idag har jag: solat, surfat, läst, slappat, gått till mataffären, gått tillbaka, solat, surfat, slappat!

Kom på mig själv när jag var ute i vågorna idag, att jag precis håller på att uppfylla en dröm som jag haft i minst tio år! Dels att åka till Australien, men också att lära mig att surfa! Bra att reflektera lite ibland :)

På förmiddagen kånkade jag ner stridsskeppet (dvs surfbrädan) på typ tolv fot till stranden, surfade någon timme innan jag kånkade tillbaka den till hostelet och bestämde mig för att hyra en bräda på stranden istället!
Alla brädor man får låna gratis är ENORMA och de får knappt plats under armen!
Så efter några timmars slappande (passande nog så regnade det) gick jag tillbaka till stranden och hyrde en bräda som var 8 fot! Sen var det bara ut i vågorna och paddla, paddla, paddla (öva, öva och öva)! Det gick bättre och bättre (yaay) men det är hårt jobb, love it!

Imorgon åker jag till Moolooloba och hoppas surfningen där är minst lika bra som här! Den har inte varit top notch men å andra sidan skulle det vara slöseri på bra vågor eftersom jag missar minst hälften ;)

Jag har stängt av min telefon/den har laddat ur och jag orkar inte ladda den för tillfället. Det är krig om kontaktuttagen här! Så om ni har sms:at har jag inte sett det... Om ni vill få kontakt med mig är jag inne på skype en hel del eftersom jag köpte 24 h internet och trodde det var giltigt i 24 timmar - men det var 24 timmar som pausas när man loggar ut! SWEEET! Så gå in på Skype och kolla om jag är där ;)

4 kommentarer:

  1. Vad härligt du har det. skulle ge mycket för att känna värmen där du är! Här är det nollgradigt och har snöat en del idag. undrar om du längtar hem eller skulle vilja stanna längre? Jättestor kram från mamma

    SvaraRadera
  2. Mamma: Det känns så himla konstigt att tänka sig att det är kallt, mörkt och snö (YAAY!) hemma! Här är det minst tjugofem grader, tack och lov inte lika hög luftfuktighet som uppe i Cairns så det är bara behagligt! Försöker undvika att vara i solen mitt på dagen, den bränner rejält! Jag längtar efter familj och vänner, men inte hem ;) Men det är massa kul som händer hemma också, så det känns OK att åka tillbaka! Bamsekraam!

    SvaraRadera
  3. Ser underbart ut! Ger mig själv av på en 6 veckor lång resa till Nya Zeeland i morgon. Har längtat så länge så att det känns helt overkligt att det redan är dags.
    Det har varit grymt inspirerande att läsa ditt resebloggande i min egen väntan efter att få flyga iväg.
    =) Hoppas du får en fortsatt bra resa....//hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Hanna!! Ååååh jag blir nästan avundsjuk på dig som får åka till Nya Zeeland, underbart land! Du kommer ha det sååå bra! Ha en kanonbra resa, ta hand om dig och njut av varje minut! Kram Jasmin

      Radera