tisdag 24 januari 2012

It's raining in Mooloolaba

Heeej allihopa!
Här är det regnsäsong så det stänker om det (haha)!
Idag har det SPÖREGNAT (alltså spöregn i Sverige x 3) hela dagen ungefär!


Riktigt coolt att simma när det spöregnar! Prova!
Förr att börja från där jag slutade sist så ägnade jag min sista förmiddag i Noosa med att springa/intervallträna, simma en timme i ösregnet och äta en kebab som serverades av en turk som kunde svenska. Världen är liten, och kebaben var mkt god! :) Jag gillar Noosa, det var en jättemysig och fin litet ställe (jag var mest i Noosa Heads, det kanske är en stadsdel?), lite turistigt men jag är ju turist så...



Bussen gick till Mooloolaba, som jag stavat på ett antal olika sätt men detta är det korrekta! Här regnade det också men jag var rastlös så gick omkring i min fina poncho som jag köpt på Clas Ohlson för 15 kronor! Väldigt värt! Hittade en mataffär, en bokrea, ett gym och lite annat smått och gott!

Idag gick jag upp tidigt och tänkte ta en tur innan frukost men blev duschad av dagens första regnskur. Hann ner till stranden där det var väldigt blåsigt och halvt kaos i havet, kändes inte som en dag att surfa. Jag lyckades softa till nio innan jag gick ner till stranden igen, såg några surfare och gick tillbaka för att hämta en gratis-lånebräda som INTE är stor som ett hangarskepp! Pluspoäng till detta hostel!

HerreGUD vilken ansträngning det var! Jag kom inte ens ut från stranden, paddlade för livet men vågorna slog antingen av mig av brädan, dränkte oss båda eller svepte mig in till stranden igen. Efter en timme och kanske tre vågot gav jag upp - bättre lycka nästa gång!

Så, vad gjorde jag istället? Jo jag köpte ett gymkort och sedan sov/powernappade jag i två timmar innan jag drog iväg till gymmet för första gången på åtta veckor! Det var jag och ca tio ozzy-biffar (vältränade killar från Australien), plus några tjejer på cardio-maskinerna. Jag är jätteglad, har inte tappat så mycket styrka alls!
 
Nu har jag ett veckopass (är kvar här till på fredag) så hinner klämma in ett par spinningpass, yoga och något styrkepass till innan jag lämnar! Perfekt när det regnar, och ska göra det så långt väderprognosen räcker! Jag ska självklart kolla vågorna varje dag och hoppas på lite lugnare vågor så att jag kan jobba på mina surf-skills :)

Hostelet här är skitigt och inte direkt det bästa, men de som bor här är som en familj! Jättemysigt! Dock gör regnet folk lite galna, allting är blött och mikrovågsugnen är tydligen det enda sättet att torka kläder (torktumlaren kostar 3 dollar och man är ju backpackare på budget).. Haha!

Cheeeers!

1 kommentar:

  1. Du ska inte bara ha det bra.
    BRA att det regnar :D
    Svergie x 3 kanske ...
    Men jag tror det är Göteborgs senaste regn x 0.1 ... =)

    KRAAAMIS

    SvaraRadera