måndag 2 januari 2012

Australien

Hoho!
Tänkte ge en snabb update:
Australien är VARMT! Det är ca 40 grader här, luftfuktighet: hög och antal liter svett/dag är tvåsiffrigt.
Det finns massa annorlunda och roliga fåglar här! Och en miljard småkryp. Har TACKOCHLOV inte sett någon spindel eller orm!  
Träffade en ozzy-tjej i NZ som var uppväxt på landet utanför Perth och hon var livrädd för ormar! Trodde att de som växt upp här var heelt lugna med livsfarliga djur, men när till och med de är rädda blir man ju inte precis lugnad!

Där jag är nu kan man inte bada i havet för krokodilerna som bor där, men det finns en jäääättestor pool precis vid stranden där man kan bada!


De har en lång strandpromenad med små "träningsstationer" där man kan göra allt från chins till gå på en crossfit-maskin. Riktigt nice, tyvärr är jag förkyld (hostar segt slem för er som gillar detaljer ;) ) så jag nöjer mig med att gå fram och tillbaka till centrum som ligger 30 min bort! Igår gick jag fram och tillbaka tre gånger; morgonpromenad, shoppning, slappa vid poolen!



Har inte tagit några kort än så dessa bilder är lånade!

God Fortsättning på er allihopa!!
Kraaaam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar