tisdag 10 januari 2012

Friends apart are closer to heart

Godmorgon allihopa!
(Varning, det är en bild i detta inlägg på en Possum - en blandning mellan en hund och en råtta!)
Idag packar jag väskan, åker buss, båt och buss! Ska bli skönt, de har bra AC på bussen! Klockan är halv nio och jag svettades en deciliter bara av att äta frukost... Gaaah! Klagar inte på värmen, säger bara att det är vaaaaaaaaarmt! ;)

Igår kväll hade jag och Elin en skype-date och hon fick träffa både en rolig fågel och en possum som i stort sett ställde sig på tangenterna! Sedan smög den upp bredvid mig och nästan satte sig i knät på mig innan jag märkte att den var där! Blev något rädd när jag upptäckte den!
Men det var ju bara Ray, en social kille, som var lite nyfiken.

Så himla bra med Skype - mail och chatt i all ära men när man kan ha videokonversationer med varandra så blir hemma verkligen inte långt bort! Love it!
Har Skype'at en hel del med både familj (till och med morfar!) och närmaste vännerna under tiden. Det är nog en stor anledning till att jag har hemlängtan: 0 % !

Kramar!

3 kommentarer:

  1. Berätta mer om denna Ray! Verkar ju asskön! :)
    Puss & kram

    SvaraRadera
  2. Haha!
    Jag trodde först att det var en kattunge som grävde runt i gräset (det var jättemörkt ute) men när jag såg att det var en Possum ställde jag ner datorn så att Elin skulle kunna se honom och då sprang han fram och nästan ställde sig på tangentbordet!
    Sen skrek jag och då blev han rädd.. Men sen satte jag mig på en trägrej och jag och Elin babblade vidare och plötsligt när jag kollade ner så satt han bredvid mig med tassarna typ på mina byxor! Jag blev aaaasrädd och skrek och Ray blev ännu räddare och klättrade upp i ett träd! Sen berättade en tjej som jobbar på hostelet att det finns en arg och en snäll och social Possum och att jag förmodligen träffat Ray - den snälla :) And thats the story about Ray! :) Haha! Drömde dock mardrömmar om konstiga djur som anföll mig hela natten.. :P Pussokraam!

    SvaraRadera
  3. haha! I love Ray! så sjukt kul när han kröp upp bredvid dig ;D hahaha!

    Supermysigt att skypa med dig igår. Du känns så när fast du är så långt bort :):)<3<3

    haha förstår att du drömde lite mardömmar när du fick uppleva vilddjuren p nära håll ;) haha!


    massssaaa kramar till finaste dig <3<3

    SvaraRadera