måndag 16 januari 2012

Det gar braa nu

Mamma bli inte orolig! Jag har laget under kontroll!
Efter en tidig morgon (06.00) i Town of 1770 for att hinna med det jag kom dit for; surfa (wiee! Det gick inte asbra men jag har ju vilat fran surfningen en manad nu :;) )sa akte jag vidare till Bundaberg. En stad som alla jag pratat med har hatat, typ. MEN harifran kan man aka pa en nattur och se skoldpaddor komma upp pa stranden och lagga agg, och om det ar klackdags sa kan man aven se de sma bebisarna komma upp och ta sig ner till havet!



Sa jag akte hit anda! Och det osregnar!
Jag har aterigen lyckats klanta mig med pengarna sa att de ar pa fel kort, far dem ikvall klockan 19 och turen ar 18-00 vilket innebar att jag inte kan checka in nagonstans och ingen reception har oppet mitt i natten nar jag kommer tillbaka. Inte aktuellt att sova ute pga vadret (och alla andra anledningar det finns till att inte sova ute).

Som tur ar finns det ett McDonalds har som ar oppet 24/7 och de har aven free WiFi (internet) sa jag antar att jag far lagga till att spendera en natt pa McDonalds pa min bucketlist - och sedan snabbt bocka av den! Sparar aven 30 dollar (ca 210 kr) - snordyrt att bo har uppenbarligen!


Betalade fem dollar (av mina 8 som jag har i cash) for att komma in pa ett hostel och fa laga lunch, sweet! Traffade en Irlandare som pa nagot valdigt underligt satt fick mig att bli extremt sugen pa att aka till... I... (rland? nej...) ... Indien! Damn him! Jag som hittills lyckats halla mig anti-Indien! Det ar nog det varsta med att resa, alla dessa manniskor man moter och som far ens lista pa stallen att besoka att bli langre och bredare och fetare i alla riktningar!

Har spenderat ca fyra timmar hos en researrangor dar jag nu surfar upp mina sista tre dollar! En timme kvar till skoldpaddstur och sen nar jag kommer tillbaka ar jag ekonomiskt stabil igen :)


Har ar forresten en lat som alla blir helt hysteriskt extatiska nar den spelas, bade har och i NZ;
Den ar ju tre ar gammal men jag har aldrig hort den forut!
Aven dessa latar spelas flitigt;
Dedication to my ex - Lloyd Feat. Andre 3000 & Lil Wayne
Feel so close - Calvin Harris

Sen sjalvklart Swedish House Maffia och LMFAO!

1 kommentar:

  1. haha, så kan det gå :D tur att du är en sån härlig optimist som ser allt från den ljusa sidan :):)

    Skön låt också! :D

    jag saknar dig massor <3<3 snart får vi skypedate:a igen :D

    massa kramar och kärlek

    SvaraRadera