onsdag 1 februari 2012

Sol + surf + solbränna

Byron Bay är bäst!
Det har varit så himla fint väder här nu i 2 1/2 dag så just nu är jag nog mitt mest solbrändaste någonsin! Sweeet!
Surfningen går inte så bra, jag försökte igår och vågorna var verkligen helt galna så jag slogs blå (och lite blodig) och höll på att förlora två fingrar i kampen för att bara komma ut från stranden! Jag trodde att jag var stark i benen (tar ju 200 + i benpress och 100 kg i knäböj - jag ÄR stark!) men vågorna bara sopade omkull mig! *morr*

Idag var det mycket bättre men nackdelen när man gjort illa sig är att man blir lite rädd och då är det inte riktigt lika kul.. Om jag skulle varit här längre hade jag tagit fler lektioner men för den här gången tror jag att jag avslutar mitt surf-projekt nu medan jag inte har brutit något eller slagit mig värre än nuläget!

Jag har jättebra rumskompisar här i Byron, vi åker alla på fredag så det är skönt att veta vilka man ska ha omkring sig :)

Imorse gick jag till en utkiksplats som är Australiens mainlands ostligaste punkt! Hur coolt är inte det?! ;)


Fyren i Byron Bay!


Hörs (och ses!) snart igen!

3 kommentarer:

  1. Härligt att regnet verkar ha upphört och att du fått några riktigt soliga fina dagar när du ska bara vila och njuta på stränderna. Vila ;) var väl mycket sagt för det är som vanligt en väldig aktivitet. Hade det inte varit det hade vi nog alla blivit oroliga här hemma.

    Bamsekram från mamma :)
    som ser fram emot att vi snart ses.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag (och alla andra backpackers) uppskattar ett soligt Australien mycket mer än ett regnigt :)
      Vila går sådär, haha! Har lyckats ligga på stranden (varvat med bad och surf) i ungefär tre timmar max! Bra för att vara jag ;)

      Massa kramar!

      Radera
  2. Nu har jag tagit igen det läsande jag missat den senaste tiden. Full rulle som vanligt. Ta på dig alla kläder du har med dig när du går av planet på Arlanda. Här har vi det inte alltför varmt ;) Ser fram mot att träffa dig snart.
    /Pops

    SvaraRadera