fredag 3 februari 2012

Sista stop: Brisbane

Hej!
Sitter nu efter manga om och men i en liten forort till Brisbane, Manly. Kanske ska lara mig att lasa kartor och kolla upp saker en gang extra innan jag bokar? Ah, spelar ingen roll nu. Har ar jag i alla fall!

Ar superforkyld, ville bara lagga mig ner och grata flera ganger pa min traumatiska resa hit fran Brisbane centrum. Vilken innebar tag och buss och ga lite. Som tur var sa kom en vanlig local och erbjod mig skjuts pa slutet eftersom jag var 100% vilse, min vaska har gatt upp sjukt mkt i vikt, jag tror jag hade feber och det borjade regna. Inte alls jobbigt men nar jag ar sjuk blir jag som ett litet barn!

Pa sondag flyger jag hem!
1. 13.50 Brisbane - Hongkong ca 9 h
2. 3,5 h vantan i Hong Kong (TAXFREEE)
3. Hongkong - London ca 11 h
4. 5,5 timmars vantan (TAXFREE?? Kommer det finnas nagra pengar kvar?)
5. London - SWEDEN!
6. Arlanda - Vasteras

Landar 14:10 pa mandag men min mobil kommer inte funka sa vi far se vad som hander nar jag val ar pa svensk mark..!

Nu maste jag sluta for internettiden ar slut och det ar dyrt nar det inte finns WiFi!
Jag kommer vara har i Brisbane tills imorgon, maste nu forsoka losa transporten harifran till flygplatsen eftersom mitt flyt tydligen tagit slut!

Kraaamar!

2 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk resa du har gjort Jasmin, jag har tittat in så fort du har skrivit och följt dig. Dock har jag oftast läst i telefon på väg till jobbet och därför inte kommenterat... men du hade nog blivit trött på mig för alla "Åh":n och "Wow"'s ;) Det ska bli kul att ha dig hemma här igen, hoppas vi får in flera träffar under våren och sommaren! Ha en fin slutspurt på resan nu! Kram/Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du följt resan! Och tak för kommentaren! Vi får se till att ses om inte alltför länge :) Kramar!

      Radera