söndag 4 maj 2014

Phi Phi

Efter ett dygns sömn mådde jag bättre igen. Utslagen försvann (äntligen!), magen var lagom glad och det var dags att åka till nästa ö - Koh Lanta!
Phi Phi är en väldigt busy ö, ingen motortrafik tack och lov för gatorna är väldigt smala! Allmänt för hela Thailand just nu är att det är så sjuuuuukt varmt och säsongen för oss västlandsbor är över. Fullt förståligt - havet svalkar knappt och svetten rinner av minsta ansträngning! Men fördelen är att priserna gått ner och det är inte lika knökat med folk. Men jag kan inte förmå mig att gå till stranden, det känns som tortyr typ! Hoppas på att mitt nästa ställe har en svalkande pool ;)
Phi Phi drabbades hårt av tsunamin men det märks inte alls om en inte tänker på det. Men kan ju säga att det var världens tur att vågen kom så pass tidigt. Ön sover ganska länge, klockan 10 är det mesta fortfarande stängt och folk ligger och sover.
Hittills är min favoritö Koh Tao (stort plus för deras svala, stora och grymma gym samt yoga och att jag bodde gratis :D), men dykningen på Phi Phi var mycket bättre! Känner mig lite frustrerad för att det är så varmt och knappt går att röra på sig. Puh!


Ps. Har lagt upp inlägg + bilder från Madeira, bläddra till 21:a april så hittar ni inlägget där ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar