söndag 25 maj 2014

Koh Phangan

Såå först flög jag Kota Kinabalu-Kuala Lumpur. Flyget blev 3 timmar försenat pga oväder, men hellre det är att lyfta omgiven av blixtrar! Kändes som på centralen i Stockholm en regnig/blåsig/snöig dag när alla tåg får nya tider och det blinkar rött på alla tv-skärmar ;)

I KL (Kuala Lumpur) hade jag 17 h (14 pga förseningen) mellan flygen och tänkte först vara tuff och hänga på flygplatsen men insåg när dagen närmade sig att 20.00-13.30 inte är en helt skön tid att hänga på en plats, oavsett flyg eller ej. Så hittade ett hostel som tog 20 kr för en säng, alltså... det är så sjukt lite? Jag trodde att det var ett skämt eller förberedde mig på att hamna i en mörk gränd och få sova i ett kackerlacksbo. FÖRSTÅ MIN FÖRVÅNING när jag kliver ur taxin i ett typ nybyggt område med affärer och hotell, personalen är urtrevlig (bär min feta väska), stället är heeelt nybyggt, rummet (6-bädds för tjejer) är sjuuukt fräscht, alltså... Jag var så uppspelt över mitt fynd (TJUGO KRONOR!) att jag inte kunde sova på minst en timme!

Dagen efter åkte jag till en annan flygplats där jag till min skräck insåg att jag skulle flyga propellerplan. Hjäääälp! Sen blev planet försenat (se härlig tidslogik på bilden med klockan nedan) också, men tillslut kom vi iväg och det var inte alls så farligt som jag hade förväntat mig :-)

Hann med bussen till färjan med 3 minuters marginal, living on the edge!

Har nu checkat in i mitt kyffe till bungalow, men kommer nog lära mig att älska den trots att dörren hänger på halvstång och det inte finns ac ;)
Sååå, hörs om 11 dagar rå :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar