torsdag 1 maj 2014

Maaaaat (alt. föda)

Hej!
Förstår att ni är oliiiidligt nyfikna på vilka kulinariska upplevelser mina smaklökar har fått vara med om under denna tid (förutom brownien)?!

Här kommer några favoriter;
- Mango/banan/kokosnöts-frukt-shake på Ton Sai, heeeeeeeeelt magiskt god!

- Glass gjord medan en väntade; valde glass-sort, två fyllningar, smeten (typ mjölk blandat med banan & mandel vilka var mina fyllningsval) hälldes ut på en isplatta som var -30 grader där glasskaparen vevade runt den tills massan frusit. Den var då utsmetad i en rektangulär mm-tjock "platta" som han rullade upp i sju tunna glass-rullar (förstår att detta är extreeemt tydligt för er :P) och hade på grädde, mer topping (banan & mandel) och kolasås! YAAAAM!!! Åts här på Phi Phi och kommer ätas x(x?) ggr till innan jag åker vidare (med glassman + maskin som gisslan?)

Haha kände att listan blev ganska kort och fylld av snask snarare än mat... Men har ätit mest stekta grönsaker med ris/nudlar i övrigt, en klassiker som funkar bra! Ibland kör jag med tofu men den är ofta så slemmig att en tappar matlusten (nejdå! Men onödigt o betala för fejk-kött-svampig-fyrkant?)! Idag åt jag svampsoppa och ris till lunch!

Har för övrigt shoppat mig lycklig med en grå vattentät ryggsäck som jag fick för 1800 BAH/370 SEK (en försäljare tidigare idag vägrade gå under 2000 BAH och hade bara vit, så sjukt nöjd att jag ej köpte av honom!) + ett par shorts som jag försökt pruta ner från 250 till 150 hela dagen, tillslut så..! (Ja det är fett viktigt med 100 BAH hit eller dit :P = 20 SEK)
Såg även en fin fluffig Charlie-katt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar