fredag 2 maj 2014

Koh Phi Phi dykning

Idag har jag varit ute till havs och haft två riktigt bra morgon/förmiddagsdyk!

Första dyket såg vi (hade en 21-årig svensk kille som divemaster, sjukt trevlig!) otroligt mycket spännande varelser; allt ifrån stora krabbor till massiva stim med baitfish (små fiskar) som jagades av stora fiskar!

Mellan dyken var vi vid stranden i filmen "the beach"och snorklade, stranden var PACKAD med folk (turister) redan kl 10 på morgonen, gaaalet! 

Dyk nr två såg vi en SJÖHÄST!!!! Kanske inte det mest spännande djuret men jag har haft det på min "att se-lista" :D Såg massa soft corals som var jättefina! + massa olika coola fiskar! Mycket bättre dykning här än på Koh Tao måste jag säga! Mer liv under ytan här!

Hade velat dyka mer men avstod som tur var. Fick en allergichock när jag var på väg tillbaka till mitt rum och är ganska övertygad om att det är någon varelse i vattnet som sticks, som jag inte riktigt tål. Men har nu tabletter och salva och lite rutin (sen det hände typ fem gånger i Maldiverna) så det känns inte lika livshotande som första gångerna ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar