torsdag 1 maj 2014

Ton Sai- Koh Phi Phi

Min vistelse på Ton Sai/Rai Lay blev kort pga
- fick panik av att stället var så litet
- "alla" rökte på (fanns en bar där en kunde köpa gräs)
- stranden var inte kanon
- kändes onödigt att byta till boende på Rai Lay en natt när jag inte kände att jag klickade med stället.

(Jag kan dock förstå varför min reskompis i Australien älskade stället mest av allt på hela jorden, det är typ skapt för henne! Obs misstolka ej som att min vän är en drogis, orkar ej ta diskussionen om att röka på/dricka osv osv här men kort sagt: att röka gräs är inte samma sak som att ta droger)
 
Så imorse gick jag upp tidigt, bokade en båt samt boende i en bungalow med AC på Phi Phi! Ett ställe jag tänkte undvika (hört om Koh Phi Phi; fullt med svenskar, trångt, luktar illa :D ).

huvudgatan i Ton Sai, morgonljus på stranden, djungeln en får klättra upp och igenom mellan Ton Sai och Rai Lay, Mamas chicken-stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar