fredag 23 maj 2014

Resandets långtråkigare stunder

Vissa egenskaper är svåra att "försonas" med. Rastlöshet är en sådan. Egenskap, känsla eller verklighetstristess. Oavsett vad så är det denna rastlöshet som både drivit mig ut på äventyr och till VANSINNE! I skrivandets stund ett förtryckt vansinne.

Vet också att jag är beroende av träning och pulshöjande aktiviteter och att befinna mig i en världsdel där utomhusklimatet omöjliggör energiska aktiviteter utomhus samtidigt som gymmen knappt upptäckts (och om de finns skulle jag som kvinna förmodligen stenas om jag gick in där, eller ok nu var jag fördomsfull men jag skulle bli utstirrad på ett dåligt sätt vilket jag inte tycker känns så bra i ett främmande land) så gör avsaknaden av morfiner att jag blir onödigt nedstämd och negativt laddad!

Yoga är ju bra för kropp och själ på ett annat sätt liksom...

Imorgon eftermiddag är det dags att lämna KK och i övermorgon lämnar jag Malaysia för Koh Phangan i Thailand. Där blir det detox och flumm i 11 dagar och sen åker jag hem! Pengarna är slut, lusten att komma hem är (och har varit ett tag) större än att vara borta. Så det är dags, 8 juni flyger jag hemåt (bokade precis om flyget)a

Dessutom kom jag in på utbildningen som jag sökte (sökte såklart bara en eftersom det var exakt den jag ville gå!) Så nu är jag extra taggad på att komma hem och påbörja nästa kapitel i livet :) + att jag har en gryyyyyyym sommar framför mig :) massa kvalitetstid med alla som jag saknat ihjäl mig efter! ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar