onsdag 7 augusti 2013

Sista dagen på vingården

Tjohoo!
Jag vill gärna berätta om vår braiga sista helg i Margarer River-området men kan inte lägga in de fräcka bilderna från mobilen så det kommer upp när jag är i Perth igen :)
Idag jobbade vi SISTA DAGEN som wrappers! Hela veckan har varit ö v e r d j # v l i g med regn oavbrutet, i hysteriska mängder, ivrigt påhejat av vinden som blåst vattnet rakt igenom alla våra försök att skydda oss. Ja inte genom bilen då, men sitter en där blir det inga $$ på kontot ;)
I måndags gav vi upp efter lunch, då hade vi iofs gjort 5,5 av 7,5 timmar så det var inte katastrofdåligt... Problemet med regnet är främst detta;
- alla plåster ramlar av
- huden löses upp (tänk er att bada i 5 timmar...)
- vi använder fingertopparna hela tiden, till att dra i buntband och linda grenar...
--> fingreravtrycken nöts bort och det gör sååå ont!
Well, nu är det över! Känns både skönt, läskigt, spännande och som att tiden gått jättefort!
Torsdag är pack och städdag, fredag resdag och på lördag....
Ska vi åka helikopter över Perth!! Helt gratis! Vilket fick mig att säga ja innan att ens komma ihåg att jag brukar se på helikoptrar och tänka "hellre dör jag..."! Någon som blev förvånad att jag gör först o tänker sen?! ;)
men men, det blir nog askul! Richards bror är helikopterpilot ute i bushen så det är genom honom som vi ska få åka :D hoppas vädret är awesome! (Observera att detta är ett försök att intala mig själv att det kommer bli toppen, jag kommer leva i förnekelse tills det är över!)
Och har lite spännande grejer på gång, har aldrig tidigare varit såhär nära min dröm så har gått runt hela dagen och mått lite illa av skräckblandad förtjusning, förväntan, förhoppning och rädsla! Haha! Berättar mer så snart jag vet om det är ett go eller no, men kan avslöja så mycket som att jag sökt ETT jobb, och fått ett telefonsamtal pga det... ;)
På vägen hem åkte vi förbi en glassfabrik och åt glass och lekte lite i vattnet! Jag hoppade mitt hårdaste och fick typ 10 liter vatten upp på hela baksidan.. oh yeah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar