onsdag 21 augusti 2013

Det drar ihop sig...

  • Bilen är såld (till en reskompis som jag träffade på NZ, fick samma pris som jag köpte bilen för :) )
  • Väskan provpackad (sprack inte och gick att lyfta från marken!)
  • Allt nödvändigt (+ lite till) inhandlat
Det jag är absolut mest nöjd med är en Kindle, en läsplatta där en kan ha massa massa böcker och den är mindre än en I-pad! Den största fördelen är att skärmen är matt och ger intrycket av en  boksida, så det går att läsa även i solsken och utomhus! Mycket bättre än att släpa omkring på x antal böcker, vilket jag har en tendens att vilja göra eftersom
1) jag älskar böcker och att läsa
2) jag vet aldrig vilken bok jag blir sugen på att läsa! Därför måste jag ha med mig x st i olika genrer ifall att
3) när en reser är böcker både tungt och platskrävande = dubbelfail!

fotad med min fina nya lins :D
Så alla som vill ge mig gåvor gör det bäst i form av presentkort hos Adlibris eller amazon.com där det går att köpa e-böcker! ;)

Köpte även ett nytt objektiv till min kamera, har haft orginalet (18-55 mm) i ca 2 år nu och kände att nej, nu har jag ju så mycket pengar (OBS! Jätteironiskt eftersom jag hade 0,52 $, ca 3 SEK, på kontot igår innan jag fick pengarna för bilen) att jag kan investera i ett bättre objektiv (55-200 mm)!

Men jag köpte båda grejerna begagnat och fick dem för ett mkt bra pris, så det känns bra! Sådär som det känns efter en bra affär, som ett litet inre snurrande hjul av självbelåtenhet som spritter lite glitter omkring sig!

Ser ni dammkornen? Ser ni skärpan? Djupet? Haha jag kan INGENTING om foto men jag äääälskar närbilder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar