torsdag 8 augusti 2013

EN DRÖM SOM BLIR SANN!

Hej hej!
Hade egentligen tänkt posta någonting helt annat men glömde telefonen hemma (där inlägget ligger) och det här känns ju lite mer aktuellt.

Jag sökte nämligen ett jobb i måndags.
Hade panik, satt på bibblan och tok-googlade på allt jag kunde komma på. Hittade på så vis en facebook-grupp där man kunde gå med och få hjälp att hitta jobb på cattle station. Där hade de postat en tjänst på H R (klicka för att komma till en sida med mer info), som Cook/Jillaroo, som man kunde söka online så jag fyllde i formuläret, skickade med mitt CV och tänkte inte så mycket mer på det. Kändes ju typ snarare som att "en miljon tjejer kommer söka detta".

Så i onsdags, igår, ringde en tjej som vi kallar för "C" till mig. Vi pratade lite och hon frågade lite om jag fortfarande var intresserad osv. Berättade lite om tjänsten och vart det låg (jag trodde hon menade att den låg i Victoria, som i Melbourne-trakten).
Sa att hon skulle prata med några andra men återkomma under dagen. Alltså. Jag DOG! Bara att få ett telefonsamtal, att vara SÅ NÄRA MIN DRÖM! Att få jobba ute i den Australiensiska vildmarken, nära djur och natur, med hästar... Det är en dröm som jag haft och pratat om, men aldrig riktigt trott skulle bli sann!
Gick ut på fältet och mådde nästan lite illa av nervositet! Gick tillbaka till bilen eftersom jag råkade sprätta iväg min spiral som sitter på sekatören, och det var nog meningen för Anna från en rekryteringsfirma hade ringt ner mig och ville ha referenser - så jag pratade med min supervisor eftersom han ändå behövde lösa mitt sekatör-problem. Han lovade att säga snälla saker om mig, så jag gav Anna hans nr och hon ringde typ 30 sekunder senare. Jag var nu väääääääldigt nervös. Pirrig. Skräckblandad förtjusning.
Så nära, gaaah!

Sen hände ingenting på hela dagen.

Men imorse ringde C mig igen och erbjöd mig jobbet! Så glad jag blev!

Praktisk basinfo: Jag börjar 2 september, får 117 $ om dagen, för 66 $/vecka får jag boende och all mat, som jag kommer laga, och här ligger det;

mer info kommer ;)

Ps. Den australiensiska dollarn håller på att krasha vilket är sämst! Tjänade ganska bra när jag kom hit, nu är jag ju nere på skäms-lön! Men är främst här för upplevelserna, även om det såklart vore trevligare om penga-utvecklings-situationen var omvänd ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar