torsdag 29 augusti 2013

Kvalitetstid med Broome

Imorse kl 8.15 rullade bussen in i Brooome. Jag lämnade min packning (två personer från turistinformationen hjälptes åt med min ryggsäck och var helt förskräckta över tyngden, jag vet inte vad som väger så mkt men den är proppfull ja ;) ) och tog bussen till andra sidan Broome och den kända Cable Beach.

Där investerade jag 20$ i en solstol och ett parasoll, här är mina anledningar till att jag tyckte detta var nödvändigt (så kan ni döma om jag är en slösa eller smart ;) )
- min bleka skandinaviska hy hade klarat ca 6 min i solen innan jag blivit helt illröd
- om jag legat på marken hade min handduk blivit både dyngsur och sandig vilket hade försvårat min torkning efter den kommande duschen
- det är bekvämt för läsningspositioner att ha ett ryggstöd
- det ingick solkräm och h2o i solstolshyran ;)

Badade ett par gånger i det turkosa havet, hoppade i vågorna och kände mig lycklig ;) 
var kanske 20 grader i det blå, och 30 grader i luften.

Sen duschade jag, åkte tillbaka till city, åt lunch (slemmig kycklingkebab), hängde på donken (gratis wifi och mcflurry, möms!) och sen hängde jag utanför infocenter till bussen kom. Träffade på ett svenskt par i föräldra-ålder som var mkt trevliga och vi höll varann sällskap medan ett gäng galna aboriginals levde loppan på gräsmattan intill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar