fredag 30 augusti 2013

Framme på stationen!

Så var jag äntligen framme, det känns helt overkligt att denna dröm liksom... slår in just nu?


Min snälla chef hämtade upp mig i Timber Creek och vi påbörjade den tre timmar (!) långa resan på den "red dirt road" som tog oss genom ett par små byar med Aboriginals, en del grindar och tillslut till gården. Sa någon outback? Oh yes, jag är där!

Landskapet som for förbi utanför fönstret var makalöst, först mest massa låga träd med ljus stam och ljusgröna blad, sedan kom vi in i en ravin med fantastiska stenformationer/klippor som reste sig på varsin sida av vägen! Sedan tillbaka till landskap nr 1, med några kor och hästar inbakade i landskapet.

Tillslut kom vi fram till gården, mitt ute i ingenstans!
Här finns massa paddor, gecko-ödlor och... De har en egen landningsbana för flygplan (bl.a. posten som kommer på fredagar). Hur coolt är inte det?
Och om jag förstod det hela rätt så är de fast på sin gård hela wet-season för att floderna fylls med vatten, och då är enda sättet att ta sig härifrån med helikopter!


Kommer lite bilder imorgon, är glad att de har wifi :D
Jag bor med en "governess", en 60-årig kvinna som är lärare åt deras 4-årige son, i en liten länga med 4 rum. De två andra "unga pojkarna" som jobbar här bor i ett annat hus men de har åkt iväg för att fiska. Men mina två chefer, dvs hon som hämtade mig och hennes man, verkar vara hyggliga och roliga människor!

Kommer bara slappa omkring här i helgen, dvs börjar jobba på måndag! Det blev inget campdraft ;) Men det gör inget! Skönt att ha en säng efter två nätter på en buss!

PS. nu är jag 7,5 h före er tid därhemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar