tisdag 30 april 2013

BEACH TIME!!!!

Dagen startade med morgonpromenad som innehöll hela 22 min barfotajogg - älska livet när man får använda sina five fingers på sand - och med Svenska sommarklassiker i lurarna. Fick så mkt fina flashbacks från sommaren, allt ifrån den härliga midsommaren på Muskö, roadtripen, när jag Elin & Cam låg på gräsmattan utanför Cam och solade de 2 timmarna som det var sol på hela sommaren ;) + lite andra fina sommarminnen jag sparat på! Svensk sommar alltså... Påminde mig själv om att det är typ 2 dagar om året och tänkte på snöslask och blöta fötter för att inte få för mkt hemlängtan ;)

Därefter mötte jag upp Greg för en dag på stranden! Greg är en 23 årig engelsman som jag hittade via couch surfing-sidan. Han undrade om någon i närheten av där han var, ville surfa! Och eftersom jag var i närheten och ville det, så slog vi våra kloka huvuden ihop och gjorde sällskap till stranden!

Alltså... Kan ej beskriva alla känslor när vi traskade på stranden med varsin bräda under armen! Jag. Älskar. Havet.

Sen att jag kom upp på brädan kanske 2 gånger (eller var det 1?) och fick hela hjärnan fylld med saltvatten - det hör liksom till!

Vi hittade en jättebra liten surfshop som lät oss hyra bräda + våtdräkt för 30$ för 3 h/person (210 kr!). Hur sweet? SUPAH SWEET!





Och Greg var så himla lättsam och snäll, jag måste ha träffat för mycket idioter i mina dagar för jag blir alltid lika chockad när folk är artiga, trevliga och hjälpsamma utan någon speciell anledning dvs är manipulativa - Tumme upp för det!

Är så himla nöjd och glad med idag, tack!
Imorgon är det tillbaka till jobbet men nu när jag vet att jag får lite mer frihet och flexibilitet när jag är ledig känns det lättare :) Och... Jag ska be om ett strukturerat schema. Imorgon ska det ske!

Hoppas ni är fulla och glada - bara glada går också bra - hemma i Valborgsyran!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar