lördag 13 april 2013

Möte med en 90-talist

Idag kom en ny tjej till gården som också ska bo här! Eller vi får väl se hur länge hon blir kvar... Men just nu bor hon iaf i rummet intill! (Jag hade sånt flyt som fick ett helt stort eget sovrum! Det andra rummet består av 2 våningssängar och ett litet IKEA-bord! Gud är god mot mig!)
Detta är iaf en 18-årig tyska, alltså född -95!
Och jag kan ju säga att hon är som natt och dag jämfört med mig, som knappt vågar fråga någonting och helst vill vara alla till lags. Hon börjar ställa 1000 frågor på en gång; ifrågasätter lön och arbetstider och villkor hej vilt. Hon är jättegullig och väldigt social och trevlig, och det var bra att hon ställde en del av dessa frågor för då fick jag också veta en del (exv. så får vi inget betalt under våra 2 prov-veckor, de andra som jobbar här får 20 $/timme). Detta spelar inte så stor roll för mig, har jag insett efter att ha funderat över saken. För mig är det värt MYCKET att få vara på ett sånt här bra ställe där min själ kan få lite ro ett tag :)
Men jag är ändå i ett slags chocktillstånd, kanske också för att jag inser vilken MES jag är ibland!

Idag har jag:
- hjälpt Victoria (32-årig Ungerska som är typ 1,85 lång och smal men stark som en oxe!) att ge hästarna sin morgonmat
- lärt mig köra "gräsklipparen"
- lagat lunch (laxröra med grönsallad) vilket ryktet säger var smaskens!
- ridit ut på Toby och träffat en jättesnäll Australiensare när jag var den sämsta trail ride backupen eftersom jag konverserade ryttarna så att de nästan blev avskrapade av hästarna av lågt hängande grenar (vilka de inte såg eftersom de satt vridna bakåt och pratade med mig - Hehe..)
- Sopat lite
- Diskat en del
- Lagat stek till middag medan jag var ute och sprang, som blev mycket bra! (kommer vara KUNG på kötträtter inom kort! Och även på gasspisar)

Ungefär så..!

Inga bilder idag, men imorgon ska jag fota MEST!

1 kommentar:

  1. Stek FTW!!!!
    Jag kommer ha en klar när du kommet hem igen, om ett år... Långkok får en ny innebörd ;)

    Kramar! <3

    SvaraRadera