måndag 29 april 2013

4 veckor senare

Imorgon är det fyra veckor sedan jag lämnade Sverige! Hjälp vad tiden går snabbt!

Vaknade upp till denna vy idag

Detta är vad jag älskar med att vara på landet!

Och för några kvällar sedan såg det ut såhär
Inte helt enkelt att ta bilden med skakig hand och lång slutartid men som ni ser var det fullmåne ;)

Annars då...
  • Har fått en "projekthäst" dvs en häst som jag kommer få rida lite mer. Hans namn är Teddy och han är brun (som alla andra hästar) med mörkbrun/svart man. Men han kan trava som en riktig häst och verkar trevlig så jag är lite exalterad över det!
    Han har varit skadad i 6 månader för han klöv sin hov i två delar så att den nästan lossnade från benet... Alla elever på ridskolan var väldigt glada att han var tillbaka i manegen så jag tar det som ett tecken på att han är omtyckt = rolig att rida!
  • Jag är nu ledig i 2 1/2 dag!
  • Jag tror att Alison verkligen gillar mig, hon säger det inte precis MEN
    jag får väldigt mycket frihet med bilen
    hon handlar alla matingredienser som jag vill ha och ger mig frihet i köket vilket jag uppskattar!
    jag fick bra lön (lönen är 150-200$ och jag fick 200$) och betalt för 1 vecka mer än jag trodde!
    I övrigt är allting som förut... // Arga diskaren
  • Jag har fått mocka tre dagar denna vecka! Först inne i stallet, sen lägger vi skiten på en kärra och kör ut den med jeepen i en av hagarna där vi täcker över sandgropar så att det växer gräs där sen. Mkt roligt och såhär glad var jag då (har på mig fina skjortan som det står "TRAIL TEAM" på ryggen på)
  • And I think that's about it!
Nu ska jag se om jag ska rida en lektion på Teddy och sen äta en god lunch innan jag ska köra till Edgewater för att ta tåget in till Perth!

Ska verkligen försöka sluta klaga så himla mycket, förlåt mig för det!
"If you don't like your job - QUIT!" (fast jag gillar jobbet, bara inte att det är alla mina vakna timmar varje dag?)

2 kommentarer:

  1. Oj jävlar (burpeee, hahaha) vad tiden går fort! 4 veckor, poff! ÅÅH EGEN HÄST, vad mysigt! du får ge honom en morot från mig :D
    Du gnäller inte! Man måste inte tycka att allt är 100% bra fastän man är på andra sidan jorden. Där finns det ju också vardagssaker som man blir galen på precis som här :) hhaaha jämför dig med en 90-talist så känner man sig som världens ognälligaste människa, höhö!
    skönt att du fått lite cash nu iaf ;) jag saknar dig finafina vän <3<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jaa burpee-dags! Du får ha det som tradition i sommar och tänka på mig när du gör burpees ;) Hihi!
      HAHAHA bra tips!!!
      Åååh fick så himla mkt fina minnen idag från vår sommar, hälsa Niklas och hans familj så mkt från mig och säg att jag är så glad för vår underbara midsommar! :)
      Saknar dig massor! <3 <3 Skype date snart! ;) Och whatsapp-app ;) Haha! Kommer ej sluta tjata innan du har den!! KRAAAM!

      Radera