fredag 12 april 2013

Ridin'

Igår fick jag börja dagen med en ridtur på Joey, en kastanjefärgad långbent fd travhäst! Jenn tog med mig ut i skogen för att instruera mig hur man är en "trail ride backup rider" vilket kortfattat innebär att man rider sist i gruppen (med Trail Ride Guide först) och påminner ryttarna om att inte veva med armarna/ta fötterna ur stigbyglarna/kolla framåt etc.
Vi red till the pines (tallskogen) som är en jäääääääättestor skog med tallar! Det var klurigt va ;)
Temperaturen kändes som 30 grader redan kl 9 men det var en härlig talldoftande bris och skugga bland träden!
Vi travade och galopperade en hel del, jag fick känna på "pacing" som är något som travhästar gör för att det ska gå fort. Iiinte skönt för den som sitter på, ungefär som att rida en kamel som travar?
Joey var iaf duktig och galopperade bra!

Joey

Katie som jag red ut på för ca en vecka sedan

Någon som hajjar att det är lite svårt att se skillnad på hästarna? Då är ändå dessa 3 kusar uppenbart olika färg och teckning (dvs ansiktsbehåringsfärg)

Imorse blev jag erbjuden att vara med på ridlektionen klockan 10! Lite rädd men vill inte missa någon chans att lära mig saker, så jag sa såklart ja :)
Kan ju säga att någon kommer gå som en cowboy imorgon, puuuuuuuh! Koncentrerade mig sjukt mkt för att försöka komma ihåg hur man rider en häst ordentligt! Lossnade väl lite mot slutet men its a looong way to go innan det blir några fina krumelurer gjorda av hästen jag sitter på!
Jerry hette den ståtlige kusen som fick dras med mig under denna lektion!
 
Mkt hästsnack blev det idag, och mer lär det bli eftersom Alison vill/måste få in mig i alla stallrutiner innan vinterlovet om ca 1 vecka.. Kommer få jobba häcken (hoppas även bildligt, hahah!!) av mig men det gillar jag ju iofs!
På söndag är jag ledig och ska då ta tåget in till big P (Perth) och hänga med Maxen!! Sen lär jag inte få så mkt ledigt förrän efter lovet men då ska jag hänga en helg med Nicki och Mike :)
Har ett sånt sjuuuukt sug efter att dyka! Får ta mig in till Wanneroo (förorten som ligger 5 min bort med bil) och plaska lite i en swimmingpool jag hört ryktas om ska finnas där..
Kram på er!
Ps idag regnar det! Sååå skönt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar