onsdag 17 april 2013

Perth, Födelsedag och ny kompis!

I söndags var min första lediga dag! Så Mark skjutsade mig till en tågstation för att ta tåget in till Leederville där jag träffade Max! Det kändes helt naturligt att träffa honom här på andra sidan jorden, trots att vi senast sågs för 18 månader sedan  - dagen innan han skulle åka, i Uppsala! I Leederville hängde vi lite, kände viben, drack te och kollade på enorma cheescakes!

Vi gick till en sjö, hem till Max och kollade in hans rum och sen in till city och till Kings Park som är en jääääättestor park på en höjd, ett "måste" för alla turister! Där åt vi slushie och matade även gräset med litegranna...

Gick sedan runt i city, tog turistiga foton och avslutade dagen med en vegetarisk indisk buffé där man betalade så mycket som man ville! = rätt mätt och inte så fattig efteråt!

Det var jättekul att se Max och han har ju skaffat sig en klockren australiensisk accent som jag är vääldigt avis på :D

Dagens höjdpunkt kan ha varit bananbrödet, MUMS!!!!! Ska lära mig baka detta snarast!

Blev upphämtad av Alison och Chris vid stationen, fick flashbacks från den tiden när man blev skjutsad och hämtad överallt av Taxi Mamma ;)

Sen när jag vaknade upp dagen efter var det min FÖDELSEDAG! Tjohooo!

Det kom en ny tjej, som ersatte den galna 90-talisten, som jag genast fick en bra känsla av!
Vi red ut med Kristy, jag red Pepsi som är en lite mindre, ganska ny häst som var riktigt framåt! Det var kul!
Såg även några kängurus i en av hagarna, första gången jag ser vilda kängurus!

På kvällen åkte vi in/ut (långt bort i buschen kändes det som) till en typisk Australiensisk pub! Där åt vi så EXTREMT god mat, Australiensarna vet hur en köttbit ska tillagas!
Hade även en mkt god salladsbuffé och till dessert en cheesecake som jag fick ett tomtebloss i och så sjöng de och hurrade för mig! Åååh en sån härlig kväll :)
Från vänster: Emmas man, Emma (Alisons dotter), Alison, Chris, Mark, Mandy ("jobbar" typ i stallet), Laura och så jaag!

Grattis till mig ;)

Nu har Laura varit här i två dagar och hon är verkligen jättegullig och verkar vara en jättebra tjej! Känns väldigt kul att ha träffat på en backpacker, hon har rest en hel del tidigare (kommer från 5 mån i Asien) och vi har väl lite samma tankar kring att resa vidare norrut och jobba på en farm! Så kanske att vi gör sällskap, vi får se :)

Känns också som att jag själv hunnit landa lite i att vara här borta, första dagarna var ungefär som att vara i någon slags... Ja jag vet inte hur jag ska förklara det men det tar nog ett tag innan själen hinner ikapp när man åker runt halva jordklotet! Men nu tror jag att den största delen av den är här iaf ;)

Idag regnar det och Alison och Chris är på mini-semester, men jag ska inte sitta inne och lata mig för det - skärpning Jas! Ska förhoppningsvis få ett schema för mina dagar 3 veckor framöver inom kort. Börjar bli lite frustrerad på att gå runt och inte veta när, var, hur jag ska jobba! Lilla tålamodet börjar sina.. Hehe :)

Hoppas ni mår bra därhemma!
Kraam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar