onsdag 24 april 2013

Bra dag

Tänkte eg inte skriva så ofta här meeeeeen nu blir det som det blir!
Idag började som vanligt förutom att jag inte orkade gå upp och sov ist för att promenera. Vilket nog var lika bra...
För efter att jag gjort frukost och förberett lunch var det trail ride (hämta alla hästar, kolla utrustningen, fixa med gräsätarstoppare osv och sen rida sist och få folk att försöka få hästarna att gå framåt), sen ca 15 min lunch innan jag och Laura fick rast i 2 h vilken vi inte kunde ta för Laura inte hunnit bli klar i stallet. Så jag hjälpte henne att mocka och sen flyttade jag och Viktoria massa hästar och jag kollade vattnet i alla hagar och SEN var "rasten" slut (dvs den som vi inte hade) och det var dags att ge alla hästar kvällsmat vilket innebar 1,5 h spring fram och tillbaka. 

Det kändes så himla BRA att få jobba ordentligt, jag mockade lite extra av bara farten! Skönt trött i benen och huvudet, svettig och skitig - precis som jag förväntat mig att min tid i Australien skulle bli!

Sen fick jag hetsa in för att laga kvällsmat (stek med stekt potatis och linssallad och grönsallad) vilket tog 1 h och sen duka och springa fram och tillbaka mellan huset och klubbhuset med all mat.

Hejsvej!
(Idag red vi i the Pines)

1 kommentar:

  1. Hang in there! Och stå på dig. Jag uppskattar iaf jättemycket att du uppdaterar ofta, trots att det inte var goda nyheter denna gången.. :p puss! <3

    SvaraRadera