måndag 22 april 2013

Provningsdag och prövningsdag

Tjo!
Fick ledigt fredag + lördag och även Laura fick ledigt i lördags så vi mötte upp hennes couch surfing-vänner (som hade tagit med sig 90-talisten härifrån) för en dag i Swan Valley! Först hängde vi hemma hos Richards farfar/morfar som var 92 och väldigt pigg för sin ålder! Han hade inte haft fem unga tjejer i sitt hem på ett tag (om någonsin) men tog det hela med ro :) Underbar!

Sen körde Rich oss (flickvän Ash, couch surfare Julia aka 90-talisten + en till tysk 18-årig tjej Marieke och mig och Laura) runt till vingårdar, chokladfabrik, ostprovning och kaffeprovning!

Så himla kul och energigivande dag!
(bild 1: vinplantagen vid Black Swan
bild 2: helt klart vinnaren av vintesten alla kategorier! Rosé! Tom jag gillade det! ;) från Chesters
bild 3: vinnaren av alla tester: CHOKLADPROVNING!!
bild 4: på väg mot ost- och vinprovning
bild 5: jag, Rich, Laura, Ash och Marieke)

Sen tillbaka till jobbet igår och nu har det gått 2 veckor och fröken dåligt tålamod börjar ge sig till känna. Varje dag är som ett segt tuggummi, har typ halvmycket att göra mellan 07-19 vilket är på tok för många timmar och uppgifterna är inte uttalade utan ibland dyker de upp hux flux och ibland får jag hitta på dem själv. Men det är skönt att Laura är här så att vi kan diskutera om allt, hon jobbar ju ute och i stallet och har fullt upp hela dagarna så hennes problem är att hon behöver veta om hon förväntas jobba morgon eller kväll... well... 
Det ryktas om ett schema och jag hoppas att det kommer ge någon klarhet annars kommer jag nog att röra mig härifrån snarare än jag tänkt. Orkar ej vara rastlös pga ett jobb - igen!!

Övrigt: 
  • Hästen klarade sig, hade massa sand i magen som lyckades komma ut utan att ha sönder tarmarna!
  • Igår fick jag köra bil själv!!! Tog Laura med mig vilket var tur för jag körde vilse (såklart) och fick lite panik men min co-driver var lugn och djupandades med mig och sa att vi inte skulle dö och att jag visst klarade av att köra i en ljusreglerad korsning :) Mkt stolt över körningen! 
  • Temperaruren har droppat typ 10 grader, nu är det svensk sommar här (inkl regn)!
Nu fick jag precis massa $$ och veta att jag ska ha handlat och gjort picknick till kl 16 + att jag får använda bilen så nu ska jag åka och simma!! Tjohooo! (såhär är det varje dag, frustration fram till ca 12-tiden och sen börjar det "klarna"...Drygt eftersom man då redan hunnit jobba 4-5 timmar?!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar