onsdag 1 maj 2013

Jobbuppdate (uppdaterad)

ONSDAG

Pratade med min chef idag och sa (hon svarade);
-jag vill gärna ha ett schema så jag vet vilka timmar jag förväntas lägga eftersom jag ibland jobbar typ 12 h/dag (det går inte, och nej du jobbar inte 12 h du får ju rast ex när du varit ute och joggat)
-jag skulle gärna vilja veta vad som förväntas av mig under en dag så att jag vet att jag gjort det jag ska (ok jag kan skriva ett som gäller över ett antal dagar -tror dock ej det kommer ske/jasmins anm.)
- jag blir stressad av att vara på "alerten" mellan 8-8 varje dag och det tar på psyket (jag kan inte förstå hur du kan tycka att ditt jobb är stressigt och det är såhär som jobbet är)
- jag vill gärna veta när jag har rast och inte behöva fråga dig hela tiden eftersom jag känner mig jobbig och inte vill störa dig (du är inte jobbig det är så alla gör)
Skönt. Så nu vet jag att min chef lider av grava kontrollbehov, saknar empati och helt enkelt att det är såhär jobbet här kommer vara.
Därför kommer jag köpa en bil och ta Laura med mig härifrån inom ett par veckor för andra äventyr!
Känns skönt att det är "utrett" och att jag vet att det inte hjälpte att prata med henne..!
Natti natti mina små kycklingar ♡

FREDAG
Har precis haft "the big talk" med chefen. Känns skönt, jag föredrar kommunikation även om det alltid är lite läskigt men tror det var tvungen att komma till denna punkt för att det skulle bli av.

Jag vet att jag inte är oskyldig i detta drama, såklart inte!
Och min chef är inte ond.

Det är bara svårt med vissa ledarstilar, och jag är som jag är, och Laura är som hon är.
Och kommunikation är och fortsätter vara den mest komplicerade mellanmänskliga kontakten.
Men nu har jag lärt mig det, en lär sig alltid nått!
Så vi får se om jag kommer åka redan imorgon eller om jag blir kvar till nästa helg,
ska iaf kolla på ett par bilar idag och jag hoppas att någon av dem är tillräckligt bra för att tjäna som färdmedel under kommande äventyr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar