tisdag 28 maj 2013

Lägesupdate!

Hej!
Jag mår braa!

Har inte varit så miserabel som det verkat, efter krigsfilmen kändes mitt liv som en räkmacka i jämförelse med alla dessa unga män som tvingades att dö för sina länders ledares stora egos skull (ok jag vet att det är ett felaktigt uttalande men jag gillar inte krig).

ANYWAY så har jag spenderat helgen i Fremantle hos mina "Ozzy-föräldrar". Jag har varit extremt lat, iaf efter att ha grävt två djupa gropar i Richards trädgård i lördags och innan jag och Laura åkte med Mike (min Ozzy-"pappa") till stranden i söndags och gick en promenad med hunden. Dvs jätte jätte lat.

I måndags vid lunchtid åkte jag och Laura ner till Dunsborough där vi skulle kolla på ett rum som vi ev skulle hyra i ett hus. Det var OK, och killen som redan bor där var supersnäll. Rummet var litet och sängen på gränsen för trång men vi fick rummet för 90 $ var /vecka vilket är väldigt bra (ett hostel kostar typ 150$) så nu kör vi på det! Det bästa är... Att han som bor där redan är från Indien, och han är kock! Och han har lovat mig att lära mig att laga indisk mat! HUR EXCALTERAD?!?!?! :D
Och... Gatan vi ska på bo heter Rivendell! (från Sagan om Ringen, för er oinsatta ;) )

Så nu har vi jobb och boende fixat!

Idag (tisdag) på vägen upp mot Perth mötte vi upp Max och åkte till en nationalpark. Där åt vi först lunch tillsammans med några kängurus som fladdrade med sina långa ögonfransar och kom jättejättenära, så nära att vi kunde mata dem med morötter och klappa dem på huvudet!  Sen gjorde vi en "hajk" uppför ett berg och gick till ett vattenfall - Serpentine national park hette det! Jättejätteskönt att röra på sig och andas frisk luft och vara i naturen!

Inga bilder idag, sorry för det! (Max & Laura fotade)

Imorgon ska jag ta bilen till en mekaniker för att få den godkänd, hoppas få alla papper etc klart så att den är min enligt alla gällande rutiner sedan!

Kram på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar