måndag 20 maj 2013

Nytt jobb!

Imorse gick vi upp innan solen (ca 6.30) för att packa ihop oss och åka till Yallingup för en öppen arbetsintervju!

Vi körde lite fel men kom dit i god tid, och möttes av typ 30 pers från Kina/Hong Kong? fyllde i ett formulär och delades upp i grupper beroende på ursprung/engelskakunskaper.

Dvs europeer, kineser och övriga.
Det var ca 40-50 pers totalt och 9 platser skulle tillsättas...

Vi hade korta intervjuer en och en och efter dem fick vi veta om vi gått vidare till "rond 2". Han som intervjuade mig och Laura var tveksam om vi skulle klara av hårt arbete, men valde att ändå låta oss gå vidare. Vi var ca 20 pers kvar till rond två då vi skulle intervjuas igen, av någon annan. Eftersom vi var så nära att inte "gå vidare" valde jag att gå all in för att de skulle inse hur stark jag är och hur redo jag är för farmjobb! Inget att förlora, right?
Men efter intervjun sa hon som intervjuade oss att vi inte skulle komma med i the pruning team men att hon ev  hade andra jobb åt oss lite senare/i slutet av juni.

Nedslagna efter ytterligare ett par besök på några förmedlingsbyråer, där de sa att det i stort sett var omöjligt med jobb före slutet av juli, åkte vi upp mot Perth med en känsla av att vara tillbaka på ruta 1.

Vid en toalettpaus kollade jag min telefon och hade ett missat samtal + ett meddelande som sa att vi hade fått jobbet!!
Laura ringde dem och den 4e juni börjar vi!

Sååååå lättad o glad!!! Skiter i hur blött och kallt det kommer vara, är så tacksam o glad att vi 2 är bland de 15 som valdes ut av 250(!!!!) sökande! Nothing beats the feeling of victory ;)

Och nu firar vi hos Richard med guitar hero ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar