lördag 7 september 2013

En vecka i the outback!

Ja tänk, nu har jag varit här i en hel vecka!

Under denna vecka har jag
  • lagat 28 sausage rolls, 30 meat pies, 60 pizza rolls med olika smaker, 8 mini-pajer (s.k. quishe dvs med äggstanning och utan "deglock"), 14 matmuffins, 15 vaniljmuffin, 14 persiko- och vitchoklad muffin, 6 olika sorters kakor (mandelkakor, ingefärskakor, schackrutor, jordnötssmörskakor, kokoskakor, kolakakor), två stora pizzor (6-8 pers), en rotsaksgratäng, en stor laddning köttbullar, 40 kanelbullar, 2 plåtar müslibars, en köttpaj, en bacon- och broccolipaj (äggstanning), en kyckling- och paprikapaj (äggstanning), brownies, en lasagne. Detta endast för infrysning. 
  • lagat middag 5 dagar (kyckling curry, stek, stek, ribs (gigantiska, från en ko!), kebabgryta), en paj med persika och hallon (s.k. tart, typ dessertpaj).
  • Jobbat 10-12 h/dag
  • Legat på rygg på golvet ca 30 min/kväll (ryggont, men inte värre än att det går över)
  • smakat på lite för mycket av det jag lagat (deg- och sockerhöög heela daaan, men vågade inte chansa på att allt skulle vara gott.. :P )
  • Svettats ganska mycket (35-38 grader här om dagarna, och jag har stått vid ugnen som gjort att det varit ungefär 100 grader inne.. OK kanske inte men VARMT!!)
  • Matat en liten kalv
  • Skurit sjukt mycket kött, ungefär en halv ko
  • Gjort köttfärs av ungefär 1/4 ko
  • Blivit kallad Miss Jamsm av lille L (sonen, 4 år)
  • Inte vaknat av mitt alarm två dagar (som tur är vaknat av J som har en knarrig dörr)
Kort sagt jag har sovit och lagat mat ;)

Nästa vecka ska jag få vara med ute på "fältet" dvs följa med när de lagar staket och kollar vatten och så - för att få en känsla av hur det ser ut och är! SPÄNNANDE!
Jag gillar att laga mat men det är ju egentligen inte det jag kom hit för, men det är skönt att göra någonting som jag "vet att jag kan"! Kommer få lära mig att köra traktor och hur en kan se att en bil håller på att gå sönder (under motorhuven ni vet.. hjälp..) osv kommande tid så då blir det korvstoppning de lux!

Det är mycket jobb som gäller, att vara både Jillaroo och cook innebär i stort sett att komma så nära det går att klona sig själv. Vara ute på fältet och jaga kossor, samtidigt som en ska se till att maten står på bordet när alla är tillbaka. Well, det har ju funkat förut så det ska nog gå bra nu med!

Fick börja efter soluppgången i fredags och passade på att jogga! Såhär fint var det ute då :)
Jag trivs väldigt bra med alla andra här, de är snälla och lättsamma! Är lite orolig för att jag inte kommer fatta ett jota av vad de säger men får be dem prata med mig som om jag vore lite efterbliven... Haha!

Hejsvej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar