måndag 2 september 2013

Första dagen på nya jobbet!

Förstår att vissa kanske är lite trötta på min uppdateringsfrekvens, men lovar att den kommer avta ;)
Vill börja med att varna vegetarianer och känsliga magar, detta inlägg innehåller en "stötande bild"

Idag har jag haft en lååång dag, stått upp i stort sett från klockan 06 imorse tills klockan 19.15 då jag satte mig ner och åt middag!

Dagen i korthet:
- Fick en liten chock när det typ andra som hände var att vi gick in i kylen där det hängde en hel ko uppstyckad i stora bitar på köttkrokar i taket. Denna ko ägnade vi typ 4 timmar åt att skära upp i diverse köttbitar. Jag fick börja med att spruta in "saltvatten" i stora köttstycken, vet inte om det är vad som kallas att salta kött?
Iaf så känns det relativt lätt att hantera det här, eftersom jag vet att den här kossan har levt hela sitt liv ute i bushen tillsammans med andra kossor. Den har ätit gräs och haft ett bra mycket bättre liv än de flesta kossorna hemma! Kommer nog inte kunna äta kött när jag kommer hem :'(


- lagat 18 miniköttpajer och ca 50 köttbullar samt middag

- fått vara med och mata en liten kalv! Jag ska tydligen bli ansvarig för att utfodra samtliga på gården, inklusive kalvar som inte är i bushen utan bor här pga olika orsaker! Spännande!

- träffat mina andra två kollegor som är snälla! Har världens ozzy-slang så jag fattar ju typ hälften men misstänker att jag kommer börja prata obegripligt också efter ett tag... :P

Ja det var min dag i korthet ;)

C som är min chef är verkligen kanon! Hon är en sån där tuff och bitig tjej i en liten kropp, och väldigt lättsam och "enkel"!
Påminner mig om ett antal andra kvinnor som jag mött genom livet och verkligen tyckt (och tycker) väldigt bra om! Som inte gnäller över skit under naglarna och bara kör sin grej. Skiter fullständigt i vad som är "kvinnligt" eller "rätt eller fel" - bara slaktar kossan och sågar itu revbenen - BAM!. GILLAR SÅ HIMLA MYCKET!

Här kommer ett par bilder från gårdagen också, för er som vill ha något annat i huvudet än köttslamsor när ni lämnar sidan ;)

Här finns bara sötvattenskrokodiler, och de äter inte människor! De spottar ut en igen när de inser att en inte är en fisk... KÄNNS JU SKÖNT ATT VETA!

Men jag badade i floden, den var klar och perfekt tempererad och J och jag vaktade varandra - hade inte vågad bada själv! (J är alltså hon som är lärare åt deras son, ca 60 år från NZ). Och just här fanns inga krokodiler, puh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar