lördag 14 september 2013

Härliga helg

När veckorna är intensiva och tuffa får en njuta desto mer av en ledig helg!

Idag var jag uppe innan tuppen, matade kalven och begav mig ut på en timmes löptur (15+30+15 min). Som tur var höll sig solen undan så att jag klarade mig utan att svettas alltför mycket! :)

Efter lunch fångade jag in havremoppen och red ett par varv härhemma på gården, försöker lära känna henne bättre så att hon inte ska kunna dampa ur när det är skarpt läge. Det gick ganska bra! Hon är snäll men som de flesta hästar försöker hon ju testa en när det finns möjlighet, men jag har ridit för många busiga ponnies för att gå på enkla trick ;)

Det som gäller efter denna helg är;
på fredag börjar mustering round 2. Då kommer vi ligga ute i camp först 12-13 dagar, för att sedan ha en dags ledigt, 12-13 dagar till, en dags ledigt och därefter 8-9 dagar och sedan ska round 2 förhoppningsvis vara klar - och då är det nästan november! Känns som att den kommande månaden kommer försvinna i ett virrvarr av boskap, tält, svett och gassande solsken! Så räkna inte med att höra så mycket av mig under den tiden, om någonting akut/allvarligt händer så måste ni såklart meddela mig. Det enda sättet att få kontakt med mig är att ringa till stationen och sedan får de ringa till campet via en sattelit-telefon. Alt maila till C som får ringa och läsa upp mailet.

Och om tre veckor har jag varit hemifrån i 6 månader, är inte det lite galet?! Tyckte ju jag var borta så himla länge sist, och det var "bara" 10 veckor... Nu har jag varit borta drygt 23 veckor, och det känns både länge och inte alls så länge! Well, vad är väl tid egentligen... :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar