måndag 9 september 2013

En sån där måndag...

Ja de finns överallt, även här! Såna där dagar som gärna får vara över innan de ens börjat.
Men nu ska vi inte förhasta oss för jag hade faktiskt en trevlig dag fram till ca 18.30 när jag började laga kött. Eller stek. Som inte var en stek utan en fet köttbit som hade behövt koka långsamt i 4 timmar men som jag trodde jag kunde steka. WELL. Learning by doing...

Innan dess hade lite annat gått sönder, mest en lastbil ca 3 gånger, och sen fastnade en kollega någonstans längst bort på ägorna (= 1 timme bort) och behövde hjälp att dras loss. Ok en annan lite dålig sak hände mig, jag fick en fet grind rakt upp under käken, orkar inte förklara hur men... Hade jag haft tungan mellan tänderna hade jag helt allvarligt bitit av den, sån kraft var det! Men det gick bra, en påminnelse att använda hjärnan emellanåt?

Annars har jag faktiskt mest cruisat omkring i en bil och kollat brunnar och dammar, eller... Kollat när min kollega kollat ;)
Tyvärr identifierat min chef (den manliga) som en typisk Öhrman-chef. Ni som vet hur han var, vet vad jag menar. Kanske inte det roligaste, men å andra sidan vet jag ungefär hur de ska tas så det blir en bra övning att slipa på mina skills på det området! Mina kollegor är iaf jättebra, sådana som går att prata med och "diskutera" med. Då känns det ju alltid lättare :)

Imorgon kommer vi packa bilarna fulla och ge oss ut för "fencing" fritt översatt till "stängsling" = skapande av stängsel(här är alla staket taggtrådsstängsel). Så ska vi campa ute i en eller två nätter, så om ni inte hör av mig så är det inte så konstigt för jag är onåbar och inviger min nya swag (=ett microskopiskt tält).

Har identifierat att min energi och mitt humör helt sinar efter 13 timmars arbete. Oavsett stek eller ej...

Så nu säger vi tack o hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar