fredag 25 oktober 2013

Varje dag är ett äventyr i "the outback"

Idag har bland annat detta hänt:
- Jag sitter i bilen och Ji ska stänga ett stängsel när vi får syn på en Micky (omärkt tjur) som kommer springande i full karriär mot taggtråden! Han kastar sig i bilen och säger "Jaz, hold on". Micky'n pressar sig igenom stängslet, fattar ej hur för det var nygjort och 4 trådar samt förstärkt med 2 kablar men han kom igenom och Ji far efter genom grinden som en TOKIG och jag håller i mig för kung och fosterland och vi girar för träd och buskar och jeeeezzez hur ska detta sluta? Jo med att vi lyckas köra på och parkera ovanpå tjuren. Varpå jag får sitta på hans hals medans Ji binder honom. Sen när han backar av honom och tjuren är bunden både bak och fram får jag sitta kvar, sjukt läskigt att känna att han kan lyfta en med sina halsmuskler - Stor kille!

- Jag har stukat foten

- Jag har blivit påpucklad av min första ko! Rätt i solar plexus, som tur var så var det en weener så jag kom undan rätt lindrigt!

- Fått ett USB av bästa syster med typ 40 avsnitt ur olika TV-serier som jag följer! EPIC! :D :D :D Blir så stört glad av att få post.. Hehe!

Sen har jag som vanligt jagat och blivit jagad av x galna kor och klättrat upp och ner på yarden och blivit helt svart av lort.

Men hade en hel timme mellan att vi kom hem och middagen idag! Är dock sååå trött att jag skulle kunnat gå och lägga mig efter att jag gått upp 4.40 imorse... Satt uppe till 8.30 och såg ett jätteintressant program med Jenny, vilket jag inte skulle gjort! Zzzzzzz... Men ångrar mig ej. Handlade om att träna hjärnan!

Kommer jobba sista dagen i round 2 imorgon YIHAA! Sen blir det troligtvis fencing i 2 veckor... not so yihaa. :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar