fredag 18 oktober 2013

Day off

Efter två riktigt tuffa dagar (efter fem andra långa dagar) var jag igår helt död. Pratade med Ji som även om han inledningsvis inte alls verkade förstå varifrån detta kom (för honom är 14 h fysiskt arbete i 35-40 gradig värme - eller ännu varmare som det är i köket - inte att räkna som varken långa eller krävande) så fick jag vara ledig idag.

Behövdes verkligen. Känner flashbacksen från min utmattning som slog ut mig för ganska exakt tre år sedan, komma allt tätare. Det handlar till 99% om att hjärnan behöver få sin vila, tror jag blir min slutsats.
Jag ger mig själv en guldstjärna för att jag pratade med min manager även om det känns som ett misslyckande och som att jag är svag och dålig som inte bara kan bita ihop och köra på. Känns på något vis som att det är dags att lära av sina misstag och inte minst lyssna på de råd som jag hör mig själv flitigt dela ut till alla som orkar lyssna ;)

Jobbar i yarden imorgon fm, förmodligen em i köket och sen söndag ledigt! Yieeehaaaa! Sen har vi bara en gigantisk paddock kvar (m ca 2000 kor) och sen är round 2 slut. Typ. Om vi inte saknar antal kalvar, då får vi gå in i någon mer paddock där det finns småttingar.

Saknar er därhemma, fick paket och vykort idag som gjorde min dag! ♡ En del av mitt hjärta kommer alltid vara hemma hos er! Det är väldigt mycket tack vare att ni finns där och är min support som jag vågar göra vad jag vill dvs vad jag gör! Känner mig både väldigt bortskämd och lyckligt lottad med att ha er :) Så känn er viktiga *ni vet vilka ni är* (haha - så himla mycket lunarstorm* över den meningen)
*lunarstorm.se var en sida typ som facebook fast för fjortisar, som vi hängde på när vi var... fjortisar ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar