tisdag 1 oktober 2013

Manager-serien del 2 ;)

Hej!
En kort uppdate för er som med spänning följt utvecklingen kring min manager och hans... sätt.
Förra söndagen bad han S att komma och prata med honom på måndagen, för att "om du har något problem, så säg det". Detta resulterade i ett två timmar långt samtal och efter detta har han förbättrat sig 200 %! Jag är riktigt imponerad, för det är inte lätt att ändra sin attityd och sitt sätt att vara och kommunicera så radikalt som han gjort!
Jag får helt enkelt lov att måla om en del av min världsbild och ta bort mina förutfattade meningar om "såna som är som honom" :D

Och i går kom han till mig och frågade mig hur jag trivdes och tyckte att jobbet var osv. Hade varit helt otänkbart förut, att han skulle bry sig? Men tror han fått sig en rejäl tankeställare! Kanske förstår han att alla inte ser det som självklart att söka upp honom och "tala ut" om de inte är nöjda.

Detta ger mig verkligen hopp om mänskligheten, jag trodde ALDRIG att han skulle kunna ta åt sig (även om de såklart inte kunde enas om allt) och inse att han hade del i det.

Så jag ser gott hopp till round two nu, även om det kommer bli pressat för oss alla med massor att göra... Men vi har i alla fall bra förutsättningar till att det ska gå relativt bra!

Hejdåå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar