onsdag 16 oktober 2013

Refräng?

Slut som artist.
Gråta en skvätt, sova i 45 min och sen dags jobba timme 12-13,5 denna dag. Vi hade inte ens lunch.
Dag 7 med 11-13 timmars arbete, eller är det ens onsdag idag?!

Om 6 dagar senast får vi en dags ledigt, men tror att jag ev kommer dö innan dess. Den som lever får se. Hö. Hö.

Om jag inte visste att det är tillfälligt och kortvarigt skulle jag snea ur. Bland annat på att jag får skitlön (dvs samma som de andra) trots att jag jobbar flera timmar varje dag.

Gnäll-Fia, men eftersom många andra verkar skita fjärilar och ha räkmackor under fötterna hela livet (enligt facebook-statusar och blogginlägg) så tänker jag att detta är mitt sätt att göra "revolt" dvs även om jag lever min dröm så tänker jag skriva hur det är! Underbart, svettigt, jobbigt, fantastiskt, tårar och skratt - dvs inte svart eller vitt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar