tisdag 1 januari 2013

Snorkling med mantor

Hejhej!
Dagens andra dyk blev ett val mellan en riktigt bra dykplats eller snorkling med mantor! De sa att de inte kunde garantera något men Chris (dyksupermastern) hade precis varit i och sett 3 st. Förra veckan hade de inte sett en enda på hela tiden men om vi hade tur kunde man även se dem vid dyket.
Jag gillar inte att välja men det blev snorkligen!
Det var väldigt lyckat, när jag väl slutat hyperventilera och svälja saltvatten kunde jag njuta av att se dem sväva förbi inte ens en meter bort! Riktigt coolt! De var inte gigantiska för att vara mantor, ganska unga, men wft jag har inte ens ätit lunch än och redan sett sköldpaddor och mantor!
Ska få lite bilder och en film av ett australiensiskt par på båten som var med - min fena är med i filmen woop woop! :D

Ombord på båten är det 9 st staff och 2 divemasters. Sen är vi 14 gäster varav det är 5 par, 1 vänskapspar och jag och en fransyska som gör sin 2a vecka på båten! Bedömer övriga gäster att vara majoritet över 45 och fransyskan kanske 35. Jag är en liten avkomma i sällskapet ;) Alla utom fransyskan och paret från australien är från england! Och DM (divemastern) jag dyker med är tysk.
Känns väldigt avslappnat, hade inte förväntat mig någonting eller jo kanske lite mer blandning men alla verkar snälla iaf :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar