söndag 6 januari 2013

Dag 6

Sista morgondyket, såg en jättefin sköldpadda mot slutet vilket alltid är en höjdpunkt!

När vi kommit upp och åkt en bit med zodiacen hamnar vi mitt i ett gigantiskt stim med delfiner! Helt fantastiskt, bara den upplevelsen gjorde resan värd varenda krona :)
vet inte vad det är med delfiner men de gör en liksom lycklig inifrån och ut!!

Ett dyk kvar nu som ser ut att bli på samma ställe som veckans första!  Jag önskade en repris eftersom jag var rätt omtumlad (och en väldigt dålig dykare) då och inte kunde njuta av alla de sköldpaddor som gled omkring så hoppas på bättre flyt nu :D

Nu har gänget börjat splittras och jag får bara svårare för hejdå'n för varje år som går.. Men men, så kan det vara! Får se det som ett tecken på att det varit en lyckad vecka även om det just nu mest bara känns jävligt tungt! :P

Mvh miss separationsångest

Update: Sista dyket blev Kuredu Caves aka Turtle Airport!
Helt galet bra!!! Först delfinstim och nu detta; så många sköldpaddor att jag tappade räkningen!
Bästa finalen på en grym vecka, dessutom fick jag massa foton som Anne tog under dyket! Love'm!
Ja vi såg en haj också!


Såhär går det oftast till när divemasters ser något: de knackar på sin tank och pekar vart man ska kolla!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar