söndag 13 januari 2013

Male runt

Så, kommer till flygplatsön och inser att det är typ 6 timmars väntan till planet ska lyfta.
Male flygplats är inte en flygplats för väntan, utanför incheckningen är det vaaaarmt och mörkt och allmänt inte trevligt att hänga.
En guide föreslår att jag ska åka över till Male (ca 15 min med båt) men med tanke på att jag går vilse i min egen trädgård avstår jag.

Sätter mig på ett fik, blir sedan upphämtad av en manager/flygplatssnubbe som har stenkoll på allt vad gäller både flygning, flygplats, Male och allt annat som är värt att veta.

Så han tar mig över till Male, visar allt som är värt att visa; köper kokosnötter (gissar på att det kommer bli en del frustration när de ska öppnas), köper en stor grön kokosnöt som man kan dricka vatten ur, tar mig till fiskmarknaden och sen kör vi ön runt (tar ca 15 min). Dricker te, jag får smaka några starka lokala bröd med kokos/chili/tonfisk (såklart) och sen åker vi tillbaka!

Fiskmarknad

Fruktmarknad

Med en koksnötsdrink

Minnesmärke över tsunamin

Fiskare finns det gott om!

Presidenten hade såklart finast hus


Mkt snällt av honom, allmänt känd som "papa" och känner typ alla på alla öar så om jag vill jobba i Maldiverna.. Möjligt! Ha en billig semester på en lyxresort? Möjligt! Haha!
Nu är det dessutom bara 1 h till boarding och jag har fått uppleva Maldivernas huvudstad! Score!
Nu är jag såååå trött och vill sova... Male är 1 h före turistöarna, så det är typ (haha) läggdags nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar